Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 5621 ggr
lutkeni
0

Pris på lera

Hej!

Vet någon om det går att köpa lera billigt på nätet. Just nu köper jag lera i en butik som tar 200 för 12 Kg, är det dyrt eller billigt. Jag är ganska ny på det här så jag vet inte vad som är skärligt att betala!?

Några tips!?

Vänliga Hälsningar

Cristoffer

Loove
0

det är 16 kronor kilot..

Beror på vad det är för typ av lera?… det går att köpa skollera för cirka 8kr kilot också och även lera sm kostar 20kr kilot..

Svarar snabbt här är säkert på att andra vet mycket mer… :)

avalon
0

Återförsäljarna kan ju säkert ordna med frakt åt dig. Kolla i länklistan här så hittar du dom flesta stora återförsäljare av leror m.m, så kan du jämföra priser. Det beror ju som sagt var på vad du vill ha för lera.

rikardsaltglaserat
0

Hej ..Kolla in Ligma HB i Höganäs, de säljer lera billigt 6kr/kg..

mvh Rikard..

poja
0

Jag köper mkt bra stengodslera hos Bo Erlander, Göteborg för 6:-/ kg. Han har olika sorter, 031223550.

pyromanen
0

Känns så osäkert att köpa hem ett jättelass med okäbnd lera.  Det måste vara ett jättelass om det ska bli vettigt pris med frakten.  Eller hämtar ni själva?  Jag har hittills använt en som kostar 16 kr (inklusive moms) och som jag är nöjd med, men det är ju för dyrt nu när det går åt mycket mer… De här 6 kr det måste väl i alla fall vara utan moms eller?

Jessika
0

det är verkligen jättestor skillnad på de olika leverantörerna vad de tar för pris. Senaste leveransen vi tog till vår kurs hade de höjt priserna jättemycket så nu kan de ju räkna med att bli av med en lerkund.

Bäst är väl om man kan hämta själv, då slipper man fraktkostnad, men det lönar ju sig inte om man har långt till närmsta försäljare. annars är väl 10 kr ett normalt kg pris.

pluppan
0

borde det inte komma någe erbjudande med posten från en stor leverantör snart……sån där med frakten ingår om man beställer över en viss summa

brukar väl vara snart eller………….hint!

Gloria-Morales
0

Hej till alla,

Nu blandar jag mig i. Jag tycker att lera är MYCKET dyrt här i Sverige. Var på kurs i Spanien föra sommaren och leran ingick i kursen (lergods). Men man kunde köpa lergods och stengodsleran från läraren (han exporterar om man vill) till priset: häppna!!! 1€ för 12kg lergods och 3€ för 12 kg stengods. Ja, ni läser rätt! Detta kostade om man hämtade själv hos honom.

Jag vet inte priset för att frakta till Sverige men kan tänka mig att kolla med honom när jag bestämmer mig för att ha egen liten verkstad men är säkert att det blir billigare än här. Just nu går jag på kurs här i Lund och betalar 27:-kr per kilo. Tala om pris skillnader!!! 

Tack och ha det bra.

Gloria

avalon
0

Men i dom 27 kronorna så ingår väl annat t.e.x. glasyr och bränning ? Annars var det extremt dyrt.

Vavrakeramik
0

Jag tar 40:- per kilo lera för mina kursdeltagare. 27:- låter billigt för det brukar ju ingå bränningar, glasyrer mm samt att någon sätter ugnarna (=tid).