Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 2713 ggr
[mafaldahej]
3

Veckokurs önskas!

Har en dröm om att få åka iväg på en veckokurs. Till ett ställe där man har full tillgång till verkstan dygnet runt. Där man kan jobba, äta och sova på ungefär samma ställe. Ca 10 pers som jobbar så mycket de har ork till. Är man inspirerad kan man hålla på halva natten om man har lust. Ett gäng som pratar former, tekniker, glasyr… Inspirerar varandra och berättar om sina trix. Att få gå in i lerans värld i en hel vecka utan något annat som stör. Att få vara i den där bubblan… Var hittar jag det?

[Solbacken1]
0

Hej

Detta borde du kunna hitta på en fölkhögskola tex Kyrkerud i Värmland eller Leksand i Dalarna. Det finns säkert flera, leta bland skolornas sommarkurser. Lycka till

[perlennart]1
0

Se på Guldagergård här i Danmark.

http://www.ceramic.dk/index.php?id=110

lycka till

sucilia
0

Capellagårdens sommarkurser, tror man kan ha en riktigt trevlig och givande vecka där på sommaren. =)

[perlennart]1
0

Ja capellagården tror jag är riktigt bra här bekanta som varit där och tyckte det var super.

Ulla
0

Jag har gått sommarkurser (raku) på folkhögskolorna i Munka Ljungby och Mullsjö. Båda var fantastiskt trevliga. Samtidigt med keramiken pågick där andra kurser, så åtminstone i Mullsjö fanns det par som gått olika kurser där flera år i rad.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[mafaldahej]
0

Tack för tipsen!

Gick in och kollade på de olika hemsidorna. Mullsjö ser ju helt oemotståndligt ut. Satasar på vecka 31…!

Godsagare
0

Kan också rekommendera både Capellagården och Mullsjö.

Tips inför Mullsjö - Ta med dig dina egna verktyg och ev mönster du vill använda vid tillverkningen.
Åtminstone när jag var där så fanns väldigt få verktyg att låna.
Det är skönt att veta att det man behöver finns mitt framför en när man har fullt upp med att skapa.

Det är ett underbart ställe och du kommer få många nya vänner.