Jag har lite över 700 guldpengar så jag känner mig rik, Medaljer är det sämre med men det är ca. 10 tror jag. Tänk om man kunde handla för pengarna, en drejskiva kanske.
jag fick en ny medalj igår, Nattugglan, undrar varför? 

Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Den har jag också! Konstigt…
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Jag samlar guldpengar för man vet aldrig vad de kan komma att användas till i framtiden. Knappast för inköp av keramikugn dock.
_
_
Rolnor, stackars dig som inte har någon guldpeng. Tänkte vara lite generös mot dig. Men det gick inte att skicka en.Så du fick en god jul hälsning istället. För den var billigst, :) Men det är ju tanken som räknas? Visst?
#1 klart att du ska ha en ny drejskiva
#2 klart att du ska ha en ny ugn
Det är väl inte för mycket, säger jag också :)
Jag har kanske 43 st guldpengar. Men måste jaga fler. För jag vill ha en Insider.
Tänk på vad givmildhet ger. Glädje! :)
Jag är mäkta stolt för mina två guldpengar! (700 drömmer jag om)
Har alldrig lyckats ens få syn på en guldpeng 
Man kan ha en litet ordspråk eller dylikt under sitt nick sen får man rätt att anmäla inlägg, finns säkert mer??
Medaljerna finns där för att de som tycker det är kul att samla på saker ska lockas att utforska iFokus. Man får oftast en första gången man testar något nytt, typ att skriva i någons gästbok eller att skicka ett meddelande till någon. En lek som kanske får någon att upptäcka delar av iFokus som de aldrig skulle ha sett annars. Du klarar dig lika bra om du struntar i dem. 
Guldmynten är en annan sak, det är de som man kan "betala" med när man köper Insider som egentligen är en betaltjänst. Här kan du läsa om Insider
_
_
Ja det kanske kunde vara bra med medaljerna till Nobelmiddagen så skulle dom se hur duktiga keramiker kan vara och så stiftade dom ett Nobelpris i keramik också.
Nobelpris i keramik. Mmm, smaka på det. Låter inte dumt alls. 
_
_
Jag tilldelades just medaljen "Socialen". 
_
_

Ok, då är det dig man ska gå till och söka bidrag, alltså? 
Det var ju den där ugnen jag skrev om tidigare i tråden…
Ansökan är mottagen och kommer att behandlas. 

_
_

Tack, Ulla! Är det lång handläggningstid? 
Tusen tack!

Just nu kl. 10.25 1000 guldpengar

Om du går till guldmyntshopen så kan du köpa lotter för mynten. Läs mera i Ifokus bloggen.
_
_
Ett tips…va inte så snabb att byta sida…det tar en stund för guldpengen att synas..
Jag ska köpa lotter
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Har du en automatklickare? :)
Ja jag haggar mig in på systemet och ordnar en automatfunktion!!!!!
Men det är ju FUSK!
Buhäääää!!!!! Mammaaaaaa