Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 2430 ggr
Istid
2012-04-05 21:31
0

Ledsen!

Häromdan drejade jag en kruka, den första på länge som jag var någorlunda nöjd med (taget i betraktning att jag är nybörjare då alltså), som jag tänkte dreja av idag. Men så igår påväg till stan var där en isfläck som jag inte såg och plötsligt for backen upp och slog till mig, KNAK sa det i höger armbåge!

Så nu sitter jag här sjukskriven med besked att hålla högerarmen stilla och detta skriver jag med vänster hand. :(

Var i verkstan nyss och krukan var perfekt läderhård, men vad göra? Dreja av med vänsterhanden bara? Jag la massa blöta trasor och plast runt krukan och gick hem. Snart ska vi bränna Raku också och jag vill ha grejor klara tills dess. Knåda med vänsterhanden? Dreja med vänsterhanden? Hur leva utan lera? Snyft. Gråter

LenaR
2012-04-05 22:03
0

Aj aj aj aj aj! Ooo, jag lider med dig! FörvånadGråter

Om du inte kan använda din högerhand över huvud taget blir det nog ingen drejning på ett tag. Du får utveckla dina skulpturala färdigheter kanske?

Hoppas du blir frisk i armen riktigt snart!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

pyromanen
2012-04-06 07:32
0

Gör nånting smått med vänster.. så du änddå kan vara med på rakun och testa diverse rakuglasyrer mm.  Vem vet, kanske du nu utvecklar en alldeles ny liten "produkt" som du alldrig skulle ha kommit på om du suttit o drejat med båda händerna… (försök till positivt tänk Flört)

Istid
2012-04-06 09:15
0

Haha! Dreja med vänster kul grej ju! Tack för tipset :)

Finns ett clip med simon leach när han sitter mellan två drejskivor och drejar två skålar samtidigt, en med varje hand. Kanske jag kan bli en halv sån!

Så är armen redan mera rörlig idag än i går så det ger ju ett  visst hopp :)

stefanandersson
2012-04-06 09:16
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tråkigt!