Gnäll
Jag är lite missnöjd med forumet.
Jag startade för ett tag sen en tråd med "vandringskritik" där det skulle visas bilder på medlemmars alster, MEN, det fanns inget intresse. Det käns lite som om det viktigaste att ta upp till diskussion är hur giftigt Barium är eller inte är i olika glasyrer, trist tycker jag. Nåväl, nu har jag fått gnälla lite så jag mår bättre i alla fall, good for me!!!
Anledningen till att jag inte har skrivit på din tråd är att jag bara håller på med saker som inte passar in i detta forum, men jag håller med dig om att det är trist att det inte visas mera fram. Men så vill jag även påpeka att det ju är förbannat viktigt med säkra glasyrer också och det behöver väl inte stå i motsatsförhållande till kritiktråden. Kul glasyr!!!!!!!!!! något slapp i formen, men i stort sett fin grej
alla kanske inte är så besatta av kritik som du rolnor? ;)
Gnäll på bara.. fast det är inte säkert det hjälper
. Själv är jag så dålig på att fota så de skapligt bra bilder jag har de har jag redan visat. Känns bara tjatigt att plcoka fram samma igen. Sen kan man se så himla mycket keramik genom att googla runt på folks hemsidor. Fast jag tyckte också det var kul när vi hade vandringstråden uppe i fart och många olika deltog!

Jag var med lite sist den var uppe men jag tyckte inte att nån skrev nåt. Det var mest: "oj vad fint, den gillar jag…". Dessutom blir jag aldrig färdig med nåt som jag kan lägga upp.
Trådarna "på drejskivan" och "på kavaletten" är roligare på nåt sätt, tycker jag.
OK, har ju haft väldigt fint gensvar på den tråden tidigare, men det är klart att det är jobb med bilderna, det förstår jag. Gillade också "på drejskivan" men det ena behöver ju inte utesluta det endra. Skönt att få lite återkoppling i vilket fall!

#1 Jag tror nog du passa in nånstans. Så här står det i sajtbeskrivningen:
Vi är helt omringade av keramik i vår vardag. Muggar och tallrikar, blomkrukor, skulpturer, tvättställ, elektriska isolat och löständer är exempel på saker gjorda i keramik. Så det är inte konstigt att vi är många som kommer i kontakt med tillverkningsprocessen:)
Här på sajten ligger fokus på konsthantverksbiten som den ser ut för en hobby- eller studiokeramiker. Men om du t ex är intresserad av fabriksproducerad keramik, eller konsten att gjuta och högbränna en toalettstol så att den blir lagom stor och inte "slår sig" i bränningen, så är du naturligtvis lika välkommen.
Vi hoppas att här ska finnas något för alla - vare sig man precis börjat prova på hantverket i en cirkel, eller arbetar som keramiker, eller kanske helt enkelt bara älskar keramik.
Finns det inget litet kryphål för din keramik? 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jo det gör det vel

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag är inte besatt av kritik, MEN, av spännande bilder på fin keramik….