Vargtimmen
Jag har köpt en ny pyrometer från Stafford Instruments. Det går att ansluta med USB till dator så att man kan logga tid och temperatur grafiskt. MEN, det är nåt skit med mjukvaran, den hoppar igång någon millisekund, sen bryts förbindelsen mellan pyrometer och dator. Jag har kontaktat Cebex men domderas tekniker hade för lite erfarenhet av denna för att kunna ge ett säkert svar. Det kan vara nåt problem med brandvägg etc. har testat att koppla bort den i windows men det hjälper inte. Nåväl, det löser sej säkert, har kontaktat Stafford direkt för att få bättre hjälp. God Natt!
Låter väldigt spännande, tekniken är fantastisk (när den fungerar).
och resultatet är jag väldigt nyfiken på! 🙂
Windovs har ett program som heter WinControl som man kan få till Bentrups styrtavlor. Jag vet ju inte om man kan få det programmet på nätet kanske eller om det kan användas till din mojäng?
He he, då kommer du riktigt kunna temperaturnörda dig :-) Min bror (som är programmerare) höll ett tag på med programmering åt ett företag som gör temperaturövervakningsutrustning till livsmedelsindustrier. Han var naturligtvis tvungen att provköra utrustning och sin programmering jättemycket först, så han hade stenkoll på tempen i sin kyl o frys och källaren och alla möjliga andra ställen dygnet om. Även när han var en tur till nya Zeland hade han fortfarande full koll på sin kyl på andra sidan jordklotet och kunde knappt prata om nåt annat under ett halvår. Sen gick det över som tur var.
Tack för tips, jag har fått lite info från England, dom testade prylen och på en av deras datorer så funkade det inte, på en annan funkade det,MEN, det var inte dom som tillverkat produkten utan bara köpt in och satt sitt namn på den, så nu försöker jag spåra dom som gjort programmet, puuuuuhhhh….. Tålamod…
WinControl låter intresant ska kolla upp det!
NattiNatti