impad
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
http://www.youtube.com/watch?v=raQyQLOcv_0
kolla länken om det nu bidde rätt här man blir rätt ödmjuk när man ser en sådan här kille i arbete
En del kan dreja och andra inte. Han i filmen kan det.
Han kunde sin sak verkligen. <<<<<<<<<<<<undrar vad dom pratade om?🤪
Helt otroligt skickligt! Han kanske har betalt per st. och har usel lön?
Usel lön men uppskattad någon hade satt fast
en ros i leran.. det har jag aldrig fått snyfft…
OMG! O_o
En riktig krukmakare.
Jag undrar vad de har i leran där borta…?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Ja det kanske är trolldeg

Ja det var som trolleri!

Häftigt, leran verkar vara väldigt mjuk!!
och blöt..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Fantastiskt!
Otroligt!
Sanslöst! Han har väl antagligen vuxit upp med leran, kanske är född i fabriken??! Jag tycker också att leran ser väldigt mjuk ut. Intressant att han vidgar den så mycket vid toppen innan det större lyftet.😮
En av förutsättningarna för att kunna dreja så snabbt och säkert är ju just att kunna nöjas med ett par drag och så färdigt. Håller man på att fumla för mycket hit och dit så blir ju leran slapp, och isär när den är så våt som i filmen.
Imponerande! Tänk att kunna dreja med denna hastighet samtidigt som man pratar på för fullt och mer eller mindre gestikulerar upptill🤔
Nu svär jag väl i kyrkan, MEN, den form han drejar är ju en av dom enklaste, om man bortser från hur snabbt och exakt han gör dekoren på kanten, faan varför är inte jag lika bra???
För att du inte övat nog och kanske för att du inte haft någon bra lärare?
Och kanske för att du som dom flesta inte bara tar lera och drejar helt vilt utan att det skall sparas, utan bara för övningens skull. Det gäller om att hitta lerans och sina egna begränsningar och därigenom möjligheter.
Ja, förmodligen. Jag har bara haft böcker och bilder som lärare, jag tycker det är svårt att dreja stora, tunna former t.ex. där skulle nån erfaren lärare kunna ge bra hjälp. MEN, jag känner ändå att jag tagit keramiken till en nivå som jag är ganska nöjd med…
Jo det skall du också vara, man är förhoppningsvis på det nivå som sig bör. Men man kämpar väl ändå vidare för att bli ännu bättre, man blir nog inte så fort färdig med keramiken. Det är ju många områden som man kan bli bättre på.
Ja, gudars, roliga glasyrer har jag stött på en hel del och känner att jag är ganska nöjd med vad jag kan åstadkomma, men att dreja är fortfarande svårt när jag vill göra större saker, inget som kommer lätt. Sen har jag ju inte varit tvungen att leva på min keramik så det har ju egentligen aldrig blivit en massa seriedrejande…
Provar man ett järn på utsidan Då får man mer kraft.. han fuskar ju lite!! Eller hur?😉