Annons:
Etikettvideo
Läst 2684 ggr
Keraleij
12/6/14, 2:16 PM

The Potters Cast

Började lyssna på den här amerikanska podcasten när Stefan Andersson blev intervjuad och har haft den som sällskap i min verkstad under många arbetspass sedan dess.

Fick kontakt med programledaren via instagram och höll på att trilla av stolen när jag också blev tillfrågad om jag ville bli gäst 😉Efter viss tvekan om min engelska var tillräcklig så tackade jag iallafall ja.

Samtalet handlar bla om min väg till att arbeta som keramiker och om utmaningen att driva företag/krukmakeri på en turistort:

thepotterscast.com/56

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Annons:
Ulla
12/6/14, 10:52 PM
#1

Grattis! Jättekul att lyssna på och läsa! Bra att du sa ja. Du klarar engelskan galant.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[SkansensKrukmakeri]
12/6/14, 11:10 PM
#2

Superkul Kajsa!

Ulle
12/7/14, 2:24 AM
#3

Så kul! Jag lyssnade också på flera avsnitt men sen tröttnade jag. Nu måste jag börja lyssna igen!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Keraleij
12/7/14, 7:38 AM
#4

Tack Ulla & Ulle!
SkansensKrukmakeri: Var glad över tillfället att få hylla dem som hjälpt mig på vägen och den nytta jag haft av de ställen jag praktiserat! 🙂

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

mirris
12/7/14, 10:33 PM
#5

roligt och intressant att höra om dig Kajsa🙂bra gjort!

stefanandersson
12/8/14, 7:29 AM
#6

Roligt! Jag ska lyssna :)

Annons:
purmamarca
12/9/14, 11:07 AM
#7

BRA KAJSA!  🙂

 Och tack för "Tekopp från lera till bord" på youtube som inspirerat  mig!

Keraleij
12/9/14, 5:42 PM
#8

Tack Purmamarca -kul att kunna vara inspirationskälla! 👋

Får se om det blir några nya filmer i vinter -kameran jag använde råkade åka med i tvättmaskinen…

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Godsagare
12/12/14, 10:35 AM
#9

Tack!

Godsagare
12/12/14, 10:44 AM
#10

#0

Kajsa, såg just din bild på ThePottersCast.com.

NU vet jag ju vad jag ska med mitt gamla datorbord till!
Kanon ju med bordets urholkning där själva drejskivan kommer vara.
Mitt bord står mest i vägen i mitt arbetsrum och samlar bara en massa papper på hög.
Har länge tänkt försökt sälja det men nuförtiden finns ju inte de stora skärmar och datorer som bordet är figursytt till.

Så smart att ha ett sådant bord som avställningsyta vid drejskivan!

Keraleij
12/12/14, 9:31 PM
#11

Bra idé med datorbordet Godsägare! 

Har haft liknande drejbord på andra krukmakerier jag jobbat på. Fick lite hjälp av maken att snickra ihop detta efter min ritning.

Det man inte ser på bilden är att alltihop, bord, drejskiva och stol står på en liten plattform. Detta dels för att det är trevligt att kunna se ut genom fönstret och dels för att jag ska kunna ha sikt och kontakt med besökare i butiken på andra sidan en låg vägg. Det har också den fördelen att om någon står och ser på när jag jobbar vid drejskivan så slipper jag den där känslan av att de står och ser ner på en -och åskådaren ser också bättre.

###

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Upp till toppen
Annons: