Visitkort
Hej! någon som kan tipsa om billig leverantör, tryckeri att anlita för visitkort??

www.optimalprint.com är bra o billiga.
Tack för tipset, lite lustigt är det, jag hamnade nyss på din sida där du sökte sommarpersonal 2009!! Läste allt lite om dig oxå!! Tack igen!
Jag tror att de absolut snabbaste och billigaste på marknaden just nu är Vistprint.se. Jag har "anlitat" dom i flera år och det blir alltid bra. Man kan välja mellan att ladda upp egen mall eller att ta någon av deras och det finns många att välja bland.
De har allt möjligt annat i tryckväg också. Brukar köpa etiketter också.
Tack för det också!
Jeg bestiller mine kort fra www.moo.com . Du kan laste opp egne bilder på kortene. Jeg bruker noe som heter "minicards" som visitkort. De er smalere enn vanlig visitkortstørrelse.
Moo cards är fina, men jättedyra! Kolla priset och jämför. Är men på en större mässa brukar det gå åt många visitkort och då är moo cads på tok för dyra. Vill minnas att de kostar ett par kronor styck.
Har också moocards. Kul att designa fritt o slippa vistaprints mallar. Mycket nöjd med dom och har fått många positiva kommentarer om dom. Ibland har dom kampanjer där det är billigare och antalet man beställer påverkar också priset liksom kronkursen eftersom de kommer från utlandet. Mina har kostat runt 1 kr/st
ska man göra av med väldigt många är priset förstås viktigare… men det är ju också viktigt att skcika den signal man vill…
Pyromanen…visst har du sett att man kan ladda upp egen mall på Vistaprint också,det brukr bli riktigt bra särskilt om man beställer de lite blankare visitkorten.
De har ju också jättebra små broschyrerer man kan ladda upp egna bilder till….
#8 nu var det ett tag sedan jag använde vistaprint, men då var det så att de billiga priserna bara gällde om man använde deras mallar, har ingen koll på hur det är nu, erkänner.
Sen kände jag mig lurat av deras sätt att ta betalt på vistaprint. Det börade med att det var jättebilligt … men efterhand som man kom genom "programmet" så las det på kostnad för varje lilla sak: extra för inte att ta deras standardmall, extra om man ville ha nåt på båda sidor, extra om det inte skulle vara på daspapper, extra om man inte vill vänta jättelänga på dom, och så frakt/porto och extra för att inte betala med kort på nätet… slutsumman var inte alls särskild billig. Sen hade jag förstås extra otur för korten kom inte hem… så jag fick åka på mässa med små kartongbitar o spritpenna… sen fick jag dock en ursäkt och de skickade korten till mig 3 veckor senare.

Jag har testat både Moo och Vistaprint. Moo är ju fräckare med sitt annorlunda format, Vistaprint är dock överlägset när det gäller pris och leverans. Har beställt flera omgångar visitkort och vernissagekort. I höstas när vi drejade 1600 sillburkar beställde vi etiketter från vistaprint att sätta i botten. Allt med egen uppladdad design. Även om de lägger på priset under vägen blir det billigare än någon annanstans, vad jag vet.
Den stora nackdelen med Vistaprint är att om du en gång har handlat av dem blir du spammad med deras reklam som kommer i mailboxen nästan dagligen. Tråkigt.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Fast spammet går att undvika! Jag hade blivit varnat för det innan (här faktiskt, länge leve ifokus
) och var noga med att kryssa i eller inte i nån liten ruta… minns inte hur det var.. i alla fall har jag sluppit mail, så det går att slippa!

På optimalprint kan du ladda upp helt egen design, de e snabba o billiga o trycket blir bra.

Det var ju bra. Den lilla kryssrutan hittade inte jag… men jag överlever och skräpmail-boxen växer och står i.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Tack snälla ni för alla bra tips! Arbez
Snabb fråga gällande visitkort…
Vilken information tar ni med?
Exempel på sånt som kan/ska stå:
Namn
Företagsnamn
Titel
Exempel på produkter ni gör
Email
Twitter
Mobil
Adress
Facebooksida
Själv gillar jag avskalat med sitter nu med en mall där jag ändå plottrat dit en hel del… ;)
Jag vill testa MOO.com
Har tidigare köpt från Vistaprint men fick en del "nedlåtande" kommentarer från mottagare när de såg att de kom därifrån. Vistaprint har nog fått en lite "Billighetsstämpel" på sig och det är nog som Pyromanen skriver, vilken signal man vill ge…
Om du laddar upp en egen mall och lägger bilder så ser ingen att det är vistaprint..🙂
Sen kan man undra vem som bryr sig om vad ett visitkort kostar och om det skulle göra skillnad på folk och folk 😕
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
jag har tagit bort info-rader för varje gång jag uppdaterar mina visitkort och ska beställa nya. Nu har jag bara namn och min hemsida som jag hänvisar till, där kan jag ändra kontaktuppgifter om det skulle behövas.