ALLT ANNAT än keramik 3
Den förra tråden om annat än keramik började bli tungladdad, så här kommer den nya tråden.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
- Redigerat 2025-05-04 20:06 av Ulla
Vilken fin planta! Menar du att du har tagit ut den? Här är det svinkallt fortfarande.
_
_
Jag har den på en inglasad balkong så det är lite varmare än ute och nu är det på natten ungefär 7 grader så det går bra
Var ankan god? Den var fin i varje fall
God och närande…🙂
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Den ser ut att leta efter något på marken. En snigel kanske?
_
_
Ja, den ser sökande ut….och kanske litet närsynt…🙂
Kul, ja dom är nog i behov av vatten i närheten
Oj! Har aldrig sett någon sådan utom på bild. Kollade, och tydligen är de fridlysta i Sverige, så de är nog inte så vanliga här.
_
_
När jag fick syn på den slutade jag påta i rabatten för att inte störa den. Det känns kul att en fridlyst art finner våran trädgård lämplig som dess hem. Men jag kan tycka att det är lite konstigt att den inte bor i stenträdgården runt våra vatteninstallationer. Utan väljer att krypa 4 meter bort till rabatterna runt växthuset.
Ja om det finns tillräckligt med föda i vattnet så är det underligt men kanske det inte fanns något att äta så den gick och letade???
- Redigerat 2025-08-25 09:24 av ler
Det finns gott om spindlar i växthuset men vi har gott om insekter över lag då vi båda gillar trädgårdsarbete och blommor. Vem vet, ibland går även människor fel :-D
#9: Kul att få se. Ja, de kan säkert söka sig en bra bit från sina vattensamlingar, under sina upptäcktsfärder….
Man får ta in dom så kan man titta på både blommor och snö samtidigt.😁
_
_
Fin och förhoppningsvis god kaka🌞 hoppas att du fick en god kaffe till
Mmm, ser gott ut. Den nedre är ett drakskepp och den övre en svan.
_
_
Oj vad vackert!!!
Fina, ja här är det också mycket rhododendron och en del har redan blommat färdigt
#31: Ja, de är snart färdigblommade här också.
Vi hade ett ganska präktigt magnoliaträd, som oturligt nog dog pga torka, för några år sedan.
Men, det visade sig att rotsystemet levde, trots allt (!), och nu har det kommit ett par helt nya stammar som börjat ge blommor.
Så fint och kul att den lever
Kul..! Jag gissar att första bilden visar en gurka (?), men vad är de runda frukterna för något..?
Ja det är gurka och frukterna är persikor
Är det i Danmark de växer, eller befinner du dig i varmare trakter?
_
_
Det är hemma i Köpenhamn, nu om sommaren vill jag vara här i Danmark eller Sverige
Har du övervintrat dem? Jag försökte odla persikor i Norrtäljetrakten för några år sedan, de skulle ju vara vinterhärdiga. Tyvärr glömde jag visst att vattna det nya trädet så det dog. Kanske dags att göra ett nytt försök
Det är så otroligt fint just nu med allt som blommar. Hos mig är rhododendron som allra finast nu.
_
_
Ja den övervintrar på balkongen, det är sorten benedicte som är härdig och inte blir allt för stor, tråkigt att glömma vatten, då dör dom så klart, ett persikoträd är ju inte helt billig. Trädgårdsmästaren sa att jag ska vattna en gång om månaden på vintern, det hade jag aldrig tänkt att göra om hon inte hade sagt det
#42: Härligt. Förresten, kunde denna tråd ändras så att senaste inslaget kommer först?
#43: Ja, ibland skulle man önska det. Men det är nog ett medvetet val att det är som nu. Tur i alla fall att man alltid kommer till första olästa när man är inloggad. De inlägg man redan har läst är dolda.
_
_