Reduktionsfråga
Nu har vi bränt igen, Ulla och jag, och precis som tidigare blir det fler frågor för varje gång. En sak jag funderar över är om det gör skillnad om man reducerar med oljan eller med ved? Vi gjorde ett första försök på carbon trap shino, och då ville vi ha så konstant reduktion som möjligt. Det kanske är enklare genom att bränna oljan reducerande? Jag har ett minne av att det finns ngn hake med att reducera med olja, men det kanske går bra?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Oj, missat denna. Det är annorlunda med olika bränslen men carbontrap ska funka bra. Ryk mycket till glasyren är blank och tona ner efter det – men dom är väldigt olika i beteendet carbontrapshinon.
Toppen! Då kan vi testa att reducera med oljan nästa gång om vi vill.
Man kan även ha dom i en sagger. En sagger är ju rolig för ändamålet också
För just carbon trap? Hur och varför använder man sagger?
Med hjälp av den kan man reducera krukor lokalt och få hjälp att reducera mer.
Lena, har inte du en sån någonstans sedan du testade att bränna reducerat i vår elugn?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jo, de ligger bredvid ugnen. Inga stora, men till mindre saker kan man använda dem!
man kan lägga allt möjligt i - grankottar är min favvo
Kottar är iaf ingen bristvara ute hos Ulla! Det kan vi kasta in när vi reducerar också!
Äntligen får jag användning för alla kottar! De är så svåra att bygga djur av. Benen vill spreta åt alla möjliga håll.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
😃