Dremel
Jag är på jakt efter en dremel för att kunna putsa till ojämnheter och ta bort eventuella misstag mm.
Jag ser att märket som just heter Dremel dominerar och dessa kostar en slant. Ca 1000 kr på deras hemsida, men de finns också för ca 500 på ebay. Men på ebay finns också andra märken för bara ett par hundra.
Har ni erfarenhet av att använda dremel, och har ni i så fall tips på vilken variant/märke jag skall köpa? 🙂
Det beror mycket på hur mycket du ska köra med den, om det är en halvtimme om dan så duger nog en sån billigare variant. Jag har en lyx-variant av dremel med böjlig axel och fotpedal, den gav jag 2500:- om jag minns rätt. Jag behövde inte en sån fin egentligen men den är rolig at jobba med…
På Claes Olsson ska finnas en som jag vet att andra här har köpt. Det var länge sedan tipset fanns, men jag tror mig komma ihåg att de som köpt där var väldigt nöjda.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
2: min är från Classe (deras eget märke) och den funkar bra till ändamålet. Det viktiga är snarare verktygen – själv använder jag en diamant-kapskiva mest. För ett tag sedan ville jag fräsa lite trä och då såg jag att dremel hade en hel del fina tillbehör, bland annat till detta men min "kopia" passade nog inte dem. Men jag ångrar inte mitt köp för det.
Har också en äkta Claes Ohlsson för ett par hundralappar och använder den jättemycket.
Ja, det är ju ingen komplicerad grej direkt, en elmotor med en skuck i en änden…
Bra tips, tack ska ni ha! :)