Eldfasta stenar vadå ?
Att det finns tokiga personer det vet man att det finns , men att inte vilja sälja 30 pallar med eldfast sten som bara ligger där i minst 3 år det förstår jag inte . Herregud vi keramik nördar som gillar att bränna ner skog vill ju ha eldfasta stenar så vi över lever. Vi måste ju få bränna och se askan som flyger omkring och elds flammor som kommer ut ur skorstenen. Hm.. kanske en ved brännares bikt😭🤓
Ja, såna stenar är hårdvaluta i vår värld!😃
Har sett era fina saker ni har på Berget i Degerfors f.ö. (vi är ju numera konkurrenter!)
Konkurrenter🤔 Nä då, kollegor ska det vara tycker jag👍
Du måste gå på våran utställning i Gråbo Museum i Karlskoga.
Det ena utesluter ju inte det andra! Men, visst, kolleger låter trevligare.
OK, är det nåt speciellt tema på utställningen? Finns det bilder på nätet?
Jättefint, så det är er dotter som har teckningar och ni keramik? Ser ut som en av era coola tekannor i bakgrunden.
Det handlar om tre generationer utställning och två döttrar har med saker den tredje ville inte va med. Min mor är också med Christel 81 år och jobbar nästan varje dag med keramik och så vi Annika,Lennart ,Minna,Sabine
Du får gå och titta bra utställning tycker folk.
Den skulle jag gärna vilja se. Litet långt att åka bara.😕
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Kollade deras hemsida men jag hittade inte eran utställning, kanske har dom inte uppdaterat sidan?
Här hittar du utställningen Rolnor! http://www.olm.se/602.html
#4 Det var en riktigt skickligt tecknad bild!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#10 Minna tyckte att örhängena på den äldre kvinnan var svårast att göra
Minst 50 timmar jobbade hon med bilden.
#11 Du har inte större upplösning på bilden? Skulle gärna vilja se den på riktigt.
Googlade och tror jag hittade ett foto på döttrarna. De liknade i så fall sin vackra mamma!
Underbar, tack Lennart!
#13: Strålande!
Det ser ut som ett foto!
#16 Ja visst ser det ut som foto .Hon är helt otrolig bra ,men till konstfack vill hon inte söka ,man får bara stora skulder säger hon . Minna jobbar som konditor och jag kan säga att Sabine är lika bra att teckna och att måla som Minna.
Kan hon inte söka ett stipendium?
Det är ju så otroligt fint så man tror inte det är sant! …