Intyg?
Jag deltog i en utställning för ett tag sedan och tänkte använda det som "merit" i en ansökan jag håller på och fyller i. Nu så här i efterhand insåg jag att jag inte har något intyg eller "bevis" för att jag deltog i utställningen. Hur brukar ni andra göra? Be att få papper på det hela? Känns ganska pinsamt :(
/S
Ja om jag kan hjälpa så har jag aldrig hört talas om intyg i utställings sammanhang.
Intyg från vem? Arrangören, juryn, kollegor? I så fall kan du väl ringa denne och få det i efterhand…
Mer brukligt är annars att du dokumenterar dina utställningar med fotografier och urklipp kopiorfrån tidningar med relevanta artiklar …helst med ditt namn omnämt i.
Sedan monterar du allt i en snygg skrapp, så har du nått att visa upp.
Lycka till

Nej jag har inte heller hört talas om att man ska få någon form av intyg. Jag fattar bara inte hur man ska styrka att man deltagit i en viss utställning om man nu inte skickar med tidningsurklipp, vilket känns lite väl nördigt.
Vissa "ställer ut" i sina egna lokaler och kallar det för "utsällningar" och de kan ju inte räknas som meriterande på samma vis som offentliga utställningar.

Inte behöver du styrka med intyg eller tidningsurklipp eller nåt för att "bevisa" att du varit med i en utställning. Det räcker med att du skriver galleriets namn, period och vad utställningen hette, ev om det var separat- eller samlingsutställning. Kolla några konstnärers/konsthantverkares hemsidor får du se listor på alla utställningar dom varit med på. Jag har sökt stipendier m m och i dom ansökningarna har jag aldrig behöva bevisa dom utställningar m m jag deltagit i. Har bara räknat upp det jag gjort och varit med om. Lycka till! Susanne
Har du vernissagekort eller liknande så kan du skicka med det också. :D

Tack för tips och råd:)

Jag har inga intyg från mina utställningar, bara en CV där utställningarna står med årtal. Det måste väl räcka, om nån vill kolla kan de väl göra det..
Jag jobbar faktiskt som egen gallerist så jag drog upp det som jag har stött på men för det vanliga är det leWE säger o det har jag med i min cv. Det andra är roligt om man vill för egen skull också.
Marie