Keramik iFokus

Keramik

Etiketterglasyrerglasering
Läst 1601 ggr
TK&T
2

Blybisilikat

Var kan jag hitta Blybisilikat. Har kollat hos Cebex men inte hittat detta ..vet någon.

Bo§e
2

Alla leverantörer som har avtalat med Kemikalieinspektionen att följa EU:s Direktiv För Kemiska Produkter, har sedan många år ingen möjlighet att handla med blyhaltiga material.

Det hindrar förstås inte att någon fortfarande "flyger under radarn", men i så fall ingen av de större leverantörerna, som åtagit sig att vara 100% transparenta gentemot myndigheterna…..

"Don't Panic" (Douglas Adams)

[ton]
0

Det är ju bra att man prövar att vara försiktig, men det finns fortvarande saker på marknaden som kan ifrågasättas tycker jag.

Bo§e
1

Jo, men jag tror inte att en "bly-lobbyist" skulle ha särskilt stor framgång nere i Bryssel….

"Don't Panic" (Douglas Adams)

[ton]
1

Nej och det finns det ju tekniska grunder för att det inte sker.

TK&T
1

Fan Bosse, du kom på mig. Jag hoppas jag kan döda min "dumma fråga" Jag ska inte ha något att göra med bly i någon form. @ Bosse , vad jag saknar dig men det var roligt att se att du finns i cyberspace. Som någon sa ta en "köpeglasyr" avsedd för lergods och färga in den. Tack alla å glöm min ursprungliga fråga :-)

TK&T
1

Förresten Bosse , Jag har köpt en stor gasolugn som jag håller på att komplettera och starta upp. De skulle vara roligt om du kunde ta dig tid ( om du hittar den) nu när du är pensionär och komma upp o hälsa på hos oss och Solveig. Du e såå välkommen titta på vår hemsida för vägbeskrivning. www.tomtenskrukmakeri.se Hoppas vi ses hör av dig.

[ton]
1

Det spelar roll vilken köpeglasyr du väljer, färgutvecklinen kan vara väldigt olika. Så du får göra prov på olika om du är ute efter en speciell nyans.

TK&T
1

Tack de ska jag👍

[ton]
1

Har du stor produktio?

TK&T
1

Nej de har vi inte, men när de gäller gasolugnen räknar jag med att köra Max två ggr per år.