Äntligen...
…är min nya hemsida ute i etern. Titta gärna in och kom med ris och ros - eller i alla fall konstruktiv kritik!
Trollgods.se
/Marie
Ps.Jag önskar att jag bodde nära göteborg och Kungälv - då skulle jag nappa på Värvas erbudande direkt!! - Tänk att få en arbetskompis!Ds.

Den var fin din hemsida. Enkel, överskådlig lättnavigerad. Lagom med info. Det mest elementära. Den gav mig en "go ton". Fast svart grund hade inte jag valt, men det är ju en smaksak.
Grattis till dig!!! Snygg hemsida. Häftigt snyggt med svart och blått. Lätt att läsa med blått på svart. Ser härligt ut med din verkstad. Bra inf. Fina saker.Lycka till!
Håller med poja om det med enkel,överskådlig, lättnavigerad och lagomt med info. Blå bokstäver på svart bakgrund är lite "hårt" men samtidig så passar det ju faktiskt till de blåa skålarna med svart kant och til kökskaklet som jag tycker är jättevackert! Men det ät inte så enkelt det med färgerna! Håller på o driver lillbrosan till vansinne självjust nu (han hjälper mig med min hemsida) för att jag har svårt att bestämma mig för bakgrundsfärgerna. Väldigt många snygga kermiksidor jag tittat på har grå bakgrund (passar med de flesta andra färgr som kan finnas på bilderna, men det gör ju svart också). Men varför göra som alla andra!

Tack! Jag hade grått på min förra sida så det kändes kul att få en ny färg - men det är inte lätt att bestämma sig….efter ett tag känns allt "gammalt". Det där med text är också en sak - man vill ju läsa men det får inte bli för mycket.
Jag blir så glad när ni skriver - TACK igen! Det är ju ett ensamt jobb att vara egen, något jag njuter av men samtidigt så kul när man kan "prata" med andra som håller på med samma sak.
/Marie

Jag har gul bakgrundsfärg och svärsonen som hjälpt mig skojade till det lite o gjorde den blå i stället.. jag höll på att få slag.. men det var ju enkelt för honom att ändra igen. Konstigt att jag reagerade så, jag gillar ju blått o gör mycket blå keramik men det passade inte på min hemsida ändå (tycker jag)

Jättefin hemsida. Snyggt med blå text. Det ska vara lätt att navigera eller vad man säger på en hemsida och det kan man på din. Blåa texten framträder fint. Så tycker jag själv det är kul med miljöbilder både utanför och inne i verkstan. Har också upptäckt att många hemsidor har grå bakgrund, det är nog lite inne med grått.

Hej, visst vore det trevligt med en arbetskompis. Det verkar vara ont om Göteborgare (m omnejd) på iFokus bara… Jag har ju sånt perfekt läge här längs en turistväg! Har fått sätta upp taggtråd vid entren för att kunna vara ledig nån dag ibland(hihi). Nä, men nästan. Angenämt problem men som sagt så hade det varit enklare att vara två. Då kunde man verkligen utnyttja säsongen här. Och ha sällskap av varann. /Helen

Jättesnygg hemsida! Ger ett färgstarkt intryck utan att vara "för mycket"! + att du gör fina saker! Gillar kaklet, de blå skålarna och fatet och handfaten jättemycket! Och så ser din verkstad häftig ut! Fint!
Fin hemsida!
/Sofia

Glömde skriva att din hemsida är jättefin, Troll. Färgerna passar till din keramik.

Tack alla för att ni har tagit er tid att titta och skrivit kommentarer. Jag blir så glad över att få respons.
/Marie
Lite konstruktiv kritik som skall tas positivt*L* …. Bilderna va en del oskarpa .Har en grafiker i huset som tog den på tekannan och med 3 enkla grepp hade fått en helt annan lyster i bilden.Men alla kan inte fotobehandling (inte jag heller).Kan skicka dom till dig om du vill se skillnaden.
Svart bakgrund med blå,röd eller någon annan skarp färg gör att dom som är lätt synskadade ej kan läsa texten då den flyter ihop..Nått som jag lärt mig är att ALDRIG negativvända en annons t.ex just därför..
vilket tålamod du har att göra kakel..jag gjorde fusktegel till butiken skulle aldrig göra sånt och sälja..*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hej!
Vilken fin sida och vilka fina saker du gör..
Hej troll. Jag gillar ditt namn "trollgods" jättemycket. Fin sida lätt att hitta och vilket vackert kakel!!! kanske kan du testa att ha en lite bredare svart ram runt fotona i galleriet, så sakerna får sitt utrymme, (så det inte blir som en serie). Antingen det eller förminska bilderna lite:)
Och mystiskt nog har ingen påpekat en skum sak; Rubriken på index-sidan, den syns ju inte mer än nåra prickar, ska det vara så???? Själva huvudlisten är det nåt fel på?
Hur menar du, koko? Jag ser inget konstigt på index-sidan.
/Sofia

Hej MeWa
Det verkar som om "Trollgods keramik och kakel" inte syns
på din skärm…mystiskt!
Det finns säkert någon här som är väldigt duktig på data som vet vad som hänt.

Hej! Tack alla för bra kommentarer. Abbi´s - du får gärna skicka bilderna. Det skulle vara roligt att se vad ett proffs kan åstadkomma. Koko och MeWa verkar ha något skumt med idex-sidan som jag inte ser - jag ska tala med "nå´n som vet mer" och se om det ligger en bug eller nå´t där. TACK! - Det är sån´t här som är så bra att få reda på. Hos mig och hos de flesta andra verkar det ju funka.
Namnet trollgods var givet eftersom jag allrid har kallats för troll sen jag var liten. Ett sån´t där litet troll som typ putte i blåbärs skogen - ignet stort elakt!
/Marie