Luftavfuktare
Nu har jag äntligen varit och köpt mig en efterlängtad luftavfuktare till min verkstad. Där är så fuktigt, godset torkar så sakta, dessutom är där ruggigt och kallt. Det skall bli mycket intressant och se hur stor effekt den har. Är det någon annan som har skaffat detsamma. Skulle vara kul att veta om era erfarenheter.
jag har en i tvättstugan som ligger en öppning mot min lilla verkstad här hemma. vi har haft den i ca ett år och klimatet har blivit mycket trevligare i hela källaren. det där råa är borta så jag tycker att du gjorde en bra investering.

har en i källaren sedan ca 1 år, vi duschar där och källaren ligger mot berget så det har känts lite "källaraktigt", håller helt med pluppan att det har blivit en trevligare miljö, suverän att torka tvätt med,i en verkstad kan jag tänka mig att det är en fördel att man, i alla fall på vår, kan ställa in vilken luftfuktighet som man vill ha, jag undrar fortfarande varifrån allt vatten kommer för vi tömmer vår behållare ofta, skumt, än mer funderar jag på vart allt vatten tog vägen innan vi hade den …
Jag har en i verkstaden, eller rättare sagt i torkrummet. Just nu har jag flyttat torkrummet och det är nu på ett litete torrare ställe i stallet, men innan hade jag den på hela tiden. Det gjorde att sakerna fick ett betyudligt snabbare torkförlopp. Man kan ju ställa in önskad luftfuktighet på den så det inte behöver gå på max hela tiden. Jag tycker den är jättebra.
Jag har en i huset också i torkrummet som ligger i källaren. Luktar inte uggigt alls längre i källaren och tvätten torkar snabbt och bra så vi köpte en avfuktare isf torktumlare.

Har också avfuktare i vår källare. Funkar suveränt. Nu har jag förstås väldig erfarenhet av dem sen en och en halv månad tillbaks då vi har 7 st utplacerade lite här o var. Effektiva verkligen och jag tömmer o tömmer o tömmer….

Fattar inte varför jag inte skaffat en för länge sedan.
Denna sommar skulle man behövt en avfuktare pga av vädret*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

8 liter på ett dygn, förstår ni att det var fuktigt i verksta´n.

lustiga sammanträffanden….eller?
min särbo ringde igår och berättade att han har köpt en avfuktare till verkstan….man börjar undra om han är inne och läser era inlägg på KiF….jag har inte sagt något i alla fall så det måste ha kommit från honom - kanonbra är det för min verkstad är i ett gammalt källargarage med stenväggar så leran torkar mkt långsamt….
Jag har supertorrt i skolans verkstad så mitt problem ligger att allt måste ställas i skåp om man ska hinna med det dagen efter.
Men i källaren hemma tömmer vi avfuktaren en gång per dag på 2l det har blivit så mycket frächare, det är att rekomendera för fuktiga utrymmen.
Rozzy