Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1951 ggr
Kamala
3

Skicka utomlands

Hej! Jag håller på med keramik som hobby och på sista tiden har jag fått förfrågningar från privatpersoner i USA, Australien mm som vill beställa muggar från mig. Kan någon tipsa om hur man billigast skickar paket tex. till USA?

pyromanen
0

Tyvärr tror jag bara det är dyrt som finns. Har skickat till Tyskland ett par gångar och det kostar skjortan.

L.A.E
0

Ska skicka till en utställning i Singapore . Det kostar skjortan som Pyromanen skriver. 

2 kg ca 1000kr  ,lite större direkt ca 1500kr  också vidare . Dom tar  40% som säljs där i Singapore.

Kamala
0

Trist att det ska behöva vara så dyrt, hade hoppats att det fanns någon billigare variant av frakt.

ler
0

Posten

stefanandersson
2

Man kan gå med i någon grupp som har avtal med fraktbolagen. Jag är med i Naturservice som avtalat med DHL och jag får riktigt bra priser tycker jag. Allt beror såklart på vad ens saker kostar per kilo men nu senast skicka jag till England kostad 10kg ca 500kr (priset till övriga världen är aldrig så mycket mer). Postens färdiga paket är väl ganska bra men passar inte koppformatet särskilt bra.

Jag tycker det är otroligt hur man kan beställa saker från Hongkong utan fraktavgift. Har beställt mackapärer för ett par kronor som dimper ner i brevlådan en halv månad senare utan fraktkostnad.🤔

L.A.E
0

Inom EU  med DHL så kostar paket XL 41x33x24 10 kg  399 kr     Det är ju rätt billigt tycker jag.

j-aan
0

För snart tio år sedan skickade jag ett fat till Musem of Art i Cedar Rapids USA med DHL. Det kostade 4100 kr. Dyrt tycker jag.

Kamala
0

Tack för tipsen!

abbis
0

Som företag kan man gå med i PUFF..Då reduceras frakten till ett minimum..Vet dock inte hur det är med utlandet..

Man bör dock skicka en del för det kostar några tusen i en engångssumma att vara med..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

usd
0

#5 Hittade inget när jag googlade. Har du fler uppgifter Stefan?

stefanandersson
0

#10: heter natur & husdjursservice på mitt avtal med Dhl. Räcker inte det kan jag leta reda på avtalet med den också (men jag undviker den lådan så här års, deklarationen du vet)