Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 3491 ggr
Mia Sjösten
1

Sommarkurs

Har ni några planer på sommarkurser? Själv tänkte jag gå en sommarkurs på Billströmska på Tjörn. Det är en tiodagarskurs med bland annat jordbränning, svartbränning och Raku. Har än så länge bara bränt i elugn så detta ser jag fram emot. Någon på forumet som gått där? Andra bra sommarkurser ni varit på?

MaudSkobyKrukmakeri
4

Jag ska gå en Masterclass workshop med Clive Bowen, på Leksand fhsk. Jag gick den förra året också och var väldigt glad åt det. Det känns så bra att få passa på att lära sig lite från de stora, gamla mästarna!

Maud Andersson
www.skobykrukmakeri.se

Mia Sjösten
0

Det låter fantastisk roligt och utvecklande Maud. Är det bara du och jag som har kursplaner månne? Jag skulle också så gärna ta del av om någon har erfarenheter av Billströmskas kurs.

Ulla
1

Nejdå Mia. Ni är inte de enda. Jag ska gå Steven Jones kurs i avancerad drejning. Finns här i kurstråden. Det är vad jag har planerat för den här sommaren. Ska bli kul att komma iväg.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pyromanen
1

#3 Du kommer ha kul! Har går två såna Steven- drejkurser och det som julafton varje dag :-) superkul! Den första var på Molkoms folkhögskola och jag hade tänkt åka hem varje kväll 8 mil för sonen var inte så gammal och jag hade alldrig varit borta från honom över natt . Men det gick ju inte att åka hem he he. Så det blev att jag fixade mig ett rum på skolan, traskade till OK o köpte mig en tandborste och drejade från tidig morgon till sen kväll. (och hemma klarade dom sig så bra så) I sommar ska jag inte gå nån kurs, men tänker besöka keramikbienalen på Bornholm i september

Ulla
0

Det låter bra. Jag har höga förväntningar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Månvind
2

Jag har gått både Steven Jones och Clive Bowen. Det är så kul, givande och utvecklande med kurser och att man träffar många glada likasinnade gör inte saken sämre :-). 

I sommar ska jag gå kurs hos Dan Leonette på Gotland. Raku, saggarfiring bl a. Ska bli mycket spännande!

Giema
2

Mia,

jag ska också gå på Billströmska i sommar. Jag ser fram emot detta och tror, utan att veta något alls om kursen, att det blir till att prova på lite av varje förutom drejning? 10 dagar… man har ju tid på sig..  Jag sökte den mest för att jag vill va med om bränningarna.             Att gå kurs hos Dan Leonette är min nästa dröm.

Mia Sjösten
0

Vad roligt att höra er berätta! Åh vad kul att det var någon mer härifrån som ska till Billströmska med! Jag ser också fram emot de olika bränningarna, men även glädjen att få träffa andra likasinnade. :-)

Keramikstudion
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska åka på workshop nr 2 till Dan Leonette v 20. Den första workshopen var fantastiskt inspirerande! Den enda nackdelen var att vi deltagare inte fick bränna vår egen keramik. Vid "Coopper matt" kan jag förstå det då det krävs utrustning som brandmännen har. Men att lyfta ur det rakubrända godset hade skapat en känsla av delaktighet. Annars står man ju bara och tittar på. Har kanske inte de största förväntningarna på att jag ska lära mig mycket mer än vad jag kan. Men att träffa Dan och likasinnade är värt en workshoo till:-)

Denna kommentar har tagits bort.
Kissinger
0

#9 Precis på pricken vad jag känner. Men Danny lovade ju att han skulle sitta i en fåtölj vid workshop nr 2. Ska bli kul att höra och se hur det blir nu. Lycka till!

Solhem
1

Jag ska åka på en veckas rakukurs på Capellagården. Så kul!

lerfan
3

Clive Bowen en vecka i Leksand. Ska bli superkul. En man med fantastisk erfarenhet som han bjuder frikostigt på. Var där föra året. Valet i år var självklart.

lavendela12
1

Jag ska gå en glasyrkur på Folkuniversitetet i vår. Ska bli jättekul, det är verkligen en hel vetenskap med glasyrer.

RudeGirlPottery
1

Efter två olika kurser hos Steven Jones blir det nu ytterligare en; rakubränning. Jag behärskar baserna i Raku men nu ska jag utvecklas! Stevens kurser är jättebra!

Denna kommentar har tagits bort.