Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 906 ggr
er
0

Rakubränning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag lovade att visa några bilder från vår rakubränning. Ska se om jag fixar det. Tog en bild på vår ugn främst till er som fick ritningen på denna. Jag tyckte vi fick lite väl mycket metallaktiga glasyrer denna gång, men min fisk blev jag nöjd med (den är ca 35 cm lång). Och mina envisa försöka att få en lergök med ljud i ser ni på en bild. Benämndes "dinosarien" av resten av familjen. Tar tacksamt emot förslag hur man lättare få ljud i lergökar, samt att inte få fullt så mycket metallglasyrer - gissar att det är för kraftig reduktion.

Hälsningar Eva

pyromanen
0

Gillar göken  Är lite nye zeelänsk Kivi-fågel över dens försynta kroppshållning. (mer Kivi än dinosaurie i alla fall!)  Är benen ihåliga?

Tror du har rätt i det med reduktionen. Låta sakerna få lite mer frisk luft innan de hamnar i spånet eller vad ni nu hade för nåt för reduktion.

Blev nyfiken på fisken,har du något kort på den?

er
0

Jag har nyss lagt in bilder i mitt fotoalbum.

Benen är massiva.

solei
0

gillar din fågel.Att få ljud är inte så svårt kolla på hur en flöjt fungerar. Jag har en ritning som jag kan lägga ut när min datakunnige kommer hem om Du är intresserad?

Vad har du för röd glasyr, är det penselglasyr?

er
0

Jag tar gärna en ritning. Jag har en bild men jag fick kämpa länge ändå för att få ljud. Glasyren på fågeln är en kopparglasyr som blev väldigt kopparblank.Vi fick nog så mycket reduktion.

solei
0

ok då ska jag tala med min son om han kan fota och lägga ut den till dig.