Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 601 ggr
Ulla
0

Insnöad

Tänk vad man påverkas av situationen. Jag kommer ihåg när jag var gravid och senare småbarnsmamma, då handlade allt om det. Jag läste allt jag kom över som handlade om barn och älskade att "prata barn". Som tur var så var mina bekanta i samma situation.

När vi byggde på landet köpte jag massor av inredningsmagasin och studerade IKEA-katalogen från pärm till pärm. Jag kom på mig själv med att sitta på toaletten hemma hos bekanta och titta på rördragningarna.

Nu är det mest keramik som gäller. Varje gång jag ser något som är gjort av lera så måste det analyseras. "Hur har dom gjort för att få fram den effekten?" Tala om att vara insnöad! Men jag är fortfarande lyckligt lottad eftersom de flesta av mina vänner är lika insnöade dom.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

LenaR
0

Jag kommer ideligen på mig själv med att titta på koppar och vaser i bakgrunden när jag ser filmer. Det är nästan Rainman-varning ibland, särskilt när man pratar med icke-frälsta kompisar: "Såg du inte muggarna de drack ur? Det hade så fräck turkos glasyr, och de var gigantiska, hur kunde du missa dem??" Det finns många olika sätt att vara nördig på!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Pia
0

Ja, själv har jag "onödigt" mycket koll på katter (raser) och accessoarer i filmer…:) Men visst har man koll på gigantiska muggar också - hur kan man missa det!

Att ha intressen och olika faser i livet är väl jättespännande, det visar ju ialla fall att man utvecklas:)

avalon
0

det har jag oxå tänkt på faktiskt, hur man får upp ögonen för nya saker när man själv går in i en ny fas eller får ett nytt intresse. Det e verkligen häftigt, som att en helt ny värld öppnar sig !! Det e ju ganska ballt med "nördar", alltså såna som kan extremt mycket om nåt litet ämne, snacka om passion !!

LenaR
0

Alldeles sant avalon, och så är det ju mycket trevligare att beskriva sig som passionerad än som nörd!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.