Upphängning
Hur gör ni när ni ska hänga upp era alster på väggen, tex masker odyl?
Jag har hitills limmat mina grejor på ett bakstycke av trä som lätt går att hänga upp men man vill ju inte alltid ha ett bakstycke. Dessutom är det lite svårt att få lös grejen från bakstycket sen! Att limma fast en tråd på baksidan verkar lite vanskligt tycker jag.
Jag är säker på att det finns ett enkelt och helt självklart sätt att göra det.
Man kan sätta dit en bit kantaltråd i form av en öggla. Innan leran torkat.

Ja, självklart! Tack för tipset.

Gör jag ett stort ansikte gör jag hål i varje sida och fäster en ståltråd till hänge när saken är bränd och klar. Små tavlor tar jag limpistol och en tavelkrok som är en triangelformad ögla med en liten platta som man eg ska spika fast i en träram. Det håller. Man kan också på mindre grejer om dom har plan baksida täcka hela med filt eller nåt, göra hål i mitten och där sätta i en ögla och så limmar man fast allt på baksidan. Man kan också göra hål och ha ett fint läderband som hänge.
Det där med kantaltråd vill jag gärna veta mer om. Du bränner in den alltså?

Jag limmar fast en tavelkrok med superstarkt lim, har karvat ut en lagom "grop" innan.

Hejsan!
Jag vet att när jag gjorde pärlor 1 ggr så använde jag
Kantaltråd som jag trädde pärlorna på.
Tråden tål höga temperaturer.
Jag köpte tråden på Lermakeriet i Valbo.
om jag gjort en mask så gräver jag ju ut den eller baksidan så att säga o då sparar jag som en kant så man kan spika upp en krork på väggen o sen fästa den där i hacket eller hu man nu ska förklara det *L* lycka till