Bröllopspresent
Hej! Ska dreja nåt fint till min syster och blivande man i bröllopspresent. Frågan är bara vad? Står stilla i huvudet just nu. Har ni några tips? Vad skulle ni ha gjort?
Hej
Dom kanske skulle tycka det var fint med ett riktigt stort fat i stengods med en snygg glasyr som matchar deras porslin ……
Bröllopspresent Dreja tre storlekar fat m kant som du monterar till ett våningskakfat m hjälp av "lyftögla i mässing" ( metallpinnen i mitten som håller ihop faten)från Slöjddetaljer katalogen. Och två skålar som tillbehör för tex vispad grädde el sylt när det serveras kakor på fatet som behöver tillbehör.

Tack för era tips! Har börjat göra ljusstakar men är inte riktigt nöjd, ett större fat eller kakfat känns som en fin present. Tänker även på dekorering, jag vill gärna att det ska vara personligt, har ni nåt tips på dekor? Text eller liknande? Nån annan som gjort keramik avsett för bröllopspresenter?
Jag känner någon som har drejat ett stort fat med parets namn och bröllopsdatum, Dekorering kan inspireras av naturen eller ngt mer klassikt? Lycka till!
att skriva ett "lycka till" meddelande eller citat i runor blir fint. funkar både som dekor och personligt meddelande. Har själv gjort flera sådana fat på beställning. Dessvärre inga bilder. ;-)
Här är ett bröllopsfat som jag gjorde för några år sedan. Gjorde faktiskt en hel serie fat med djurpar i mitten: hästar, katter, tupp o höna
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se
Om jag skulle gifta mig skulle jag önska mig ett sånt fat, Kajsa!
Tack, tack Kissinger 🙂
Fast nuförtiden jobbar jag i en annan lera och temp, så det skulle bli ett något annorlunda uttryck om jag fick en sådan beställning
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se