Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 2756 ggr
Ulla
0

Att glätta

LeWE tipsade efter en artikel om att man kan använda tunna plastpåsar när man glättar. Jag undrar hur man gör då?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

zzaga
0

Jag provade precis det i går. Jag bara lindade plastpåsen runt fingret, det funkade fint:D

LeWE
0

Man kan också knöla ihop påsen i handen och gnugga. Ibland är det svårt att glätta med sked, jag är nog lite klantig för ibland slinter jag till och det blir ett fult hack i leran då provade jag med en glödlampa och det gick faktiskt bra!! Nån skrev att man kunde använda nån slipad sten?? Vad är det och hur får man tag i det?

avalon
0

Vilken sten som helst tror jag, som e slipad och blank alltså. Och gärna med en bra form så det är lätt att hålla i. Vet inte riktigt var man kan köpa det, kommer ej ihåg var jag fått tag på mina. En del små prylbutiker säljer ju lite stenar och sånt.

L.A.E
0

Finns även i naturen bara att leta .  Finns i affärer som säljer stenar och smycken.Man kan även göra en egen sten av lera hemma med glasyr på eller utan.

tubtub
0

Tror att pandur har lite större slipade blanka pryndnadsstenar sådana som man kan ha i krukväxter.

Ulla
0

Det allra bästa borde ju vara att göra en blank och len liten sten av keramik. Den kan man ju dessutom forma så att den är lätt att hålla i och så att den inte har några vassa kanter som en sked.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_