köpa ugn
Hej!
Jag har aldrig skrivit något inlägg här förut. Har varit med ett tag nu och läst alla tips, idéer och synpunkter. Det är fantastiskt roligt! Jag är själv amatör och medlem i en liten verkstad där jag bränner. Nu har jag börjat fundera på att skaffa en egen ugn. Jag har för mig att jag har hört att man kan beställa i USA och att det blir billigare även inkl. frakt. Kan det stämma? Är det någon som känner till det?
Så trevligt att du ger dig till känna nu!
Hoppas att någon kan svara på din fråga för jag är själv nyfiken på svaret. Jag tror förresten att någon här redan har skrivit om att beställa ugn? från USA. Ska se om jag kan hitta den tråden som jag tänker på.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Jag är också nyfiken på om någon har gjort en direktinport. Dollarn ligger låkt nu så det är ju ett bra läge.
Jag har inte köpt ugn men väl annan maskin fr USA och det funkar ju bra. Men glöm inte att allt över ett väldigt lågt fribelopp på så ska det betalas moms och moms även på frakten vill jag minnas, plus att du oftast betalar extra för frakten från flygplatsen till dej, samt adiministrationsavgift mm till speditionsfirman som tar emot godset, det ingår ju inte i det pris du betalar till säljaren utan tillkommer när varan kommer till sverige.. Så det pinnar på och är inte helt billigt. Men visst kan man göra klipp, men är det en större ugn än en pyttelöiten så räkna med att det kostar en del i frakt också. Men är det elsaker så glöm inte att kolla spänning mm så du får helt rätt, det verkar finnas många olika varianter ute…
Tack för era synpunkter!
Jag får fundera lite till… det är en liten ugn jag vill ha…
Tack för länken!
Jag ska berätta om jag köper, jag är fortfarande lite orolig…