Keramik iFokus

Keramik

Etiketterglasyrerglasering
Läst 2910 ggr
Godsagare
0

Glasyrwok?

Jag undrar om någon av er testat att glasera stora fat med hjälp av en sk. glasyrwok?

Funkar det bra?

Jag drejar stora fat och känner att det är lite knepigt att glasera dem, kanske en wok är svaret?

//Jessica

zzaga
0

Vad är det förnågot? Det låter väldigt spännande:D

sannas
0

Om det är en Talisman du menar så fungerar det jättebra, jag själv föredrar sprutskåp för stora fat men i brist på det så är det helt suveränt med en talisman - inga fula "dubbel"-lager av glasyr och inget kladd. Du kan där sänka ner ditt fat och sedan låta Talismanen "rulla/vicka" lite granna så vips är det klart.

sannas
0

Zzaga:

http://www.nordickiwi.nu/talisman.html Här ser du vad det är för något.

PS. Jag tycker dock att de i plast är bättre.

zzaga
0

Sannas

Tack , jag har aldrig hört talas om en sån wook innan:)

lotta2
0

Jaså, jag har också funderat på att köpa en sådan. varför tycker du att plasten är bättre? *nyfiken* :)

Jordemor
0

Jag tyckte Talismanwooken  var för dyrså jag köpte nästan likadana på IKEA till ett helt annat pris. och dom funkar bra. Ett litet tips! (finns i 3 storlekar)

Godsagare
0

Jordemor,

Vilket bra tips! Menar du att det finns "wokar" på ikea i tre storlekar? Vet du vad de heter och pris?

Är också nyfiken på varför plastvarianten verkade bättre?

//J

LeWE
0

Har aldrig hört talas om dem. Jag hittade en gammal lampa! i plast som ser ut som en wok ung. den funkar jättebra att glasera stora fat i. Ska kolla på IKEA också.

lotta2
0

Skulle man inte kunna ta en tur till skroten och hitta en gammal parabol? Borde väl kunna gå att använda om man man tätar hålen med silikon? Vad tror ni? Budgetversionen av glasyrwok?

avalon
0

Njae, jag har hittat en gammal parabol och den är inte alls djup, bara lite lätt rundad, så den funkar inte. Men det kanske finns olika ?!

Ulla
0

De gamla paraboler som jag har sett är också alltför grunda för att fungera som glasyrwok.

Det verkar som om det får bli ett nytt besök hos min huvudleverantör, IKEA :)
Sist jag var där gjorde jag ett riktigt kap.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_