Trädgårds konst !!
Från lergods-raku-stengods m.m. Små skulpturer som sitter på en pinne . Vad använder ni för pinnar ex..metall,trä..???
Armeringsjärn!
Dom blir så vackert rostiga… Men det är ju en smaksak! Jag tycker att rost är jättevackert, men andra bara avskyr det.
Kan vara att en del inte vill ha rost på händerna ,men det är en natulig färg som passar in i miljön .Läste att rost är inne i trädgården.Fick en tidning med blommor och sånt , där fanns flera rostiga saker för trädgården. Men det är väl lättare att handskas med sånt som inte smetar av sig. Man kan ju värma dom och sedan ta på linolja som smeden gör.Kanske!!!!
Jag har kommit fram till att vanligt Karlssonsklister, den gul/röda tuben, är den absolut bästa.
Jag lindar själva pinnens översta cm, med en smal klistrad tygremsa och sedan trär jag på keramiksaken som jag även har duttat (ganska mycket!!) klister inne i hålet på.
Det sitter som berg i ur och skur. Jag har trädgårdspinnar i armeringsjärn och stengods både i stugan och hemma på balkongen som har stått ute i 2 års tid nu och det håller.

hejbe
Vilket bra tips hejbe. Inte bara det med klistret utan att linda en bit tygremsa också. Tack så mycket!

Bra trädgårdstips. Länkar till den här tråden på trädgårdssajten också.
All trädgårdskonst behöver ju inte sitta på pinnar. Jag såg ett så vackert fågelbad som någon hade gjort. Det kommer säkert att pryda en trädgård någonstans.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Det finns "gängstavar" på COOP som jag har använt till min trädgårdskonsr. Jag sprejar dem med svart färg och färter en mutter som "stopp" samt limmar med PL400, kanske går det lika bra med karlssons klister, har inte provat men ska nog det.
Hej LeWE!
Jag jobbar i byggbranschen där PL400 förr användes flitigt. På grund av att limmet är hälsofarligt har man gått över till en annan variant, PL200, som sparar hälsan. Kanske man som privatperson borde tänka på också!

Jaha. Jag använder det inte ofta alls, har ingen stor produktion på trädgårdskonst, men det var ju ett bra tips.
en vanlig järnaffär är ganska rolig, jag brukar hitta ganska mycket användbara saker att ha till keramiksaker, dels olika "pinnar" och det finns olika ståltrådsnät ja, det är bara att låta fantasin flöda
Jag har för mig att xanna hade en del fina skulpturer utanför hennes och Kattis verkstad i Ängelholm. Synd att det är så långt dit att jag inte kan göra en utflykt och ta en bild.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_