Halsband
Jag skulle behöva tips om vad jag kan använda till mina raku-smycken.
Jag har börjat göra raku-smycken och till de lite mindre passar det alldeles utmärkt med det 1,5mm tjocka svarta läderband som jag har två rullar av men nu har jag gjort lite större smycken och det ser lite "fel" ut med det tunna läderbandet.
Önskar förslag på vad jag kan ta istället.
Kikar lite på tjockare läderband men har snöat in på det och behöver lite nya infallsvinklar.
rep eller kedja annars är det ju bra snyggt med läderband tycker jag
När nu läderband är på tapeten.. vet ni något bra ställe där det finns större rullar och till lägre meterpris än på Panduro?

Creative and Company

slöjddetaljer

Slöjddetaljer är mycket dyrare är Creative o Company.
Kanske wire ("vajjer")?
Små glaspärlor på resten av tråden?
Tovat snöre/band. Flätade eller tvinnade band.
"Platta halsringar" av filt.
Tjocka filtade "rep".

Continenta säljer smyckesdelar till tilverkare, de har bra priser, kan rekommendera, men de har också minimiorder. Man kommer upp snabbt till den nivån, när man hade fått deras katalog. De finns på nätet. Jag tycker gummibanden är fina och bekväma att bära, i stället för läderband.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Continenta var nytt för mig. Kanonlänk. Tack mariatingsund.
Tack för bra tips! Har kollat Continenta och de breda mockabanden ser intressanta ut för mina smycken.
Ska kolla de andra länkarna också.
Skomakaren här i stan har alla sorters läderband till bra priser
När jag satt och Googlade här om kvällen så hittade jag nåt som förmodligen löst mitt problem.
Tanken var först att köpa silvertråd och göra små ringar själv att trä det lite grövre läderbandet igenom.
Då ramlar jag över denna sida: Svarta Katten
Där kunde jag inte bara köpa grövre läderband utan även oxiderade ringar som vanligtvis används till att göra brynjor!
Jag slipper göra egna ringar.
Det blev väldigt mycket billigare.
Ringarna är oxiderade och passar då bättre till Raku (enligt mig).
Butiken ligger i Solna så jag slapp biltullar och kunde svänga förbi på lunchen!
Hoppas bara att slutresultatet blir så bra som jag hoppas!
Ska kanske rakubränna idag då solen ska skina men det ska visst vara lite kallt…
Tack godsägare för tipset om Svarta Kattens hemsida. Har precis beställt brynjeringar.
tack