Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 1161 ggr
bie7
0

kallingar i keramik

Hej,

Jag undrar om någon vet vad man blandar i gjutlera så den håller när man doppat t.ex. ett par trosor. Jag har försökt men efter skröjen blir godset så sprött som maräng. Tacksam för svar om någon vet .

Bie 7

lotta2
0

Pappersfibrer. Sök i arkivet efter papperslera så kommer det flera trådar som talar om hur man gör. Pga fibrerna i papperslera får det mycket bättre styrka i torrt tillstånd också.

Jg har sett hela T-shirts som har gjorts på detta vis, och det var ganska läckert, så lycka till!

bie7
0

Tack Lotta, Jag hade inte kunnat räkna ut detta själv då jag trodde att det möjligen var bomullsfibern som var problemet.

bie

Elorion
0

Jag tror att keramikexperterna har något annat slags fiber, som jag såg i all hast på min utbildning i lexand.. Ring och hör efter. Men annars är ju pappersfibrer bra det krävs lite förarbete men ger ett gott resultat. Om jag kommer ihåg rätt så var det här andra fibrerna från keramikexperterna bara att hälla i slamman och röra om. Lycka till. //Anna-karin

lotta2
0

Man kan köpa nylonfibrer också. Jag är osäker på vem som säljer dom dock men dom ska funka ungefär likadant.  Tror tom du kan köpa färdig papperslera slamma numera om du inte vill göra egen.

Elorion
0

Ja, nylonfibrer var det nog.

vibeke
0

Kan ngn lite närmare beskriva hur man gör dessa lerkallingar? Skulle vara otroligt att få se min Bosses min när fick se sina förevigade utslitna kalsonger…

Detta med gjutlera har jag inte koll på alls måste jag pinsamt nog erkänna…

sagabus
0

ja jag tyckte att detta lät kul! kan dock inget om det. klart..ett par string i small måste ju vara ekonomiskt ; )

vibeke
0

Lyfter tråden.