Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 871 ggr
pluppan
0

problem med ugnstart!

har fått ett samtal från en i vår förening som desperat försöker få igång vår ugn. den vill int! bara ett program hoppar igång resten så bara står den på avsvalning och klickar. jag kan tänka mig att det är nåt problem med automatiken (Keramikexperterna SE7000). 

hon har provat att slå på och av strömmen och kollat kontakten till dörren (vilket det inte borde vara eftersom ett program går) kollat att termopinnen sitter bra i och lite sånt allmänt. tyvärr kan vi inte hitta någon instruktionsbok för den.

vi skall fortsätta att ringa keramikexp. imorgon men har ni varit med om detta tidigare och har något råd att ge?

susanne.k.wall
0

Det har jag inte varit med om. Fästena där elementen sitter på baksidan och i dörren kan få diverse belägg, då kan min ugn strula. Har också varit med om att ett element med fäste hamnat mot plåten i bak och då blev kortslutning direkt när ugnen startade, strömmen gick på men en propp gick och det tänkte inte jag på eftersom det gick fram ström. Men mickla inte med det elektriska själva - det kan vara livsfarligt på fullt allvar.

pluppan
0

nu är ugnen "lagad"

den hade bara glömt bort programmen

hehe