Färdigt...
Nu är allt färdigt. Väntar bara på att få vattnet inkopplat och lite elkablar dragna men annars så… känns verkligen superbra! Var ju bara tvungen att lägga in några bilder i fotoalbumet. Butiken är dock inte inredd än, har oljat golvet idag, och ugnsrummet ska piffas till. så det kommer nog fler bilder sen. Jag vill ju inte skryta förstås, är bara lite glad…
/Petra

Måste ju tillägga, jag har en rostfri golvbrunn med sandfilter så jag bar kan spola av och skrapa, hur lyxigt är inte det!!!!
Så kul och läsa Petra! Surfa på vågen….Louise

Åh,va roligt,äntligen,va fint det blev. Grattis!!! 
Oh, vad fint. Man blir ju lite avundsjuk. Vilka ytor. Måste bli kul att få börja arbeta där.
Det ser helt fantastiskt ut! Jag är jätteglad för din skull.Tänk att dom fick …ur vagnen
vad roligt och skönt för dig att komma igång igen!
eftersom jag är på gång att bygga en verkstad på gården så är jag lite nyfiken på brunnen. kan du berätta mer om den?

Så roligt för dig, lycka till! Susanne

Tack, tack snälla ni!!!! Ja, nu ska jag njuta och hoppas det inte regnar :D
#6 Golvbrunnen sitter nedsänk i mattan och är plats byggd. Rörmokaren drog utloppet till det andra som kommer från diskbänken. När jag skrapar golvet så försvinner vattnet ner medans större partiklar o sand fastnar i den lösa koppen som sitter i. Den kan jag lätt lyfta ur och bara tömma. Jag kan ta några närbilder om du vill se mer hur den funkar. Om du söker på golvbrunn och sandfilter tror jag du hittar på nätet förklaringar oxå. Säg till om du vill ha bilder!
Mvh Petra
Gratulerer så veldig mye
Kos deg med ditt nye fine verksted!

Grattis!
tack för bra förklaring petra! lägg gärna ut en bild

Lycka till Petra!
Nu står du väl i startgroparna med nya ideer och inspiration ta inte ut dig bara när du väl sätter igång!!!!
Petrea
Vad bra att det äntligen löste sig.
Jag kommer ihåg hur förtvivlad du var när ingenting hände.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Stort grattis till din nya verkstad!!! Klart att du ska visa oss och dela glädjen med oss! Jag var själv så otroligt glad den dagen min verkstad var färdig att använda. Din butik kommer att bli jättefin den också.
Din charmiga medhjälpare gör inte totalbilden sämre!
Blir glad av se att du haft vett att bygga podium till din brentskiva, begriper mig inte på alla dem som sitter dubbelvikta över sina låga skivor.
Jag tycker att du gör jättefina grejer. Jag gillar speciellt dina kannor.Vilken lera använder du? Och du, vad bra det ser ut med drejskivan, så skulle jag vilja sitta och dreja.

Åh, vad kul! Självklart att du är jätteglad för att det är klart! Å, vad fint det blev! Smart lösning det där med golvbrunnen, skall också inreda min verkstad lite mer permanent med vatten och avlopp, så då kan man kanske apa efter lite … (bär hinkar som det är nu…) Kanon med drejskivan också!
Jättestort grattis och ser fram emot fler bilder!

Grattis Petra!
Din nya fina verkstad gör mig gröön av avund. Allt ser så bra och uttänkt ut. Och så bra med en sån golvbrunn. Jag önskar att jag bara kunde ta en slang och spola av golvet i verkstan!
Är förhöjningen till drejskivan byggd av en europall? Smart idé.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Vad fint det blev, jag kommer i håg i sommras när jag såg dig i tidningen, då va de blött.

Ni är ju bara bäst!! Förstår min lycka bättre än någon annan:D
Pluppan. Jag lägger in bilder senare ikväll när barnen slocknat!
Ja, det är europapall. Ska lägga till en till så den kommer ännu högre upp. Den är tillsågad lite efter skivans fom.
Grattis och lycka till i nya verkstan!

Verkligen grattis till nyverkstaden. Så skönt med golvbrunnen, det är ju rena lyxen att kunna spola av allt så lätt, och så underbart rent allt ser ut…Jag blir allt lite avis här så fint som har du ju fått det, så skönt att få allt rent och fräscht, men å andra sidan så har du ju fått vänta och vänta på det, så det är dej ju väl unnat.. Nu får du njuta och dreja på!!! Lycka till!

Ja verkligen härligt att ha en ren verkstad, men jag lovar så ser den inte ut om några veckor
. Men härligt att njuta så länge den är ren:D Har ju inte hunnit jobba än…
tack så mycket för bilderna!!!! nu blir det lättare att försöka hitta dessa grejer. jag hade tänkt att börja bygga i vår så planeringen pågår.
hoppas att du kan gegga ner din verkstad snart och baaara njuta petra!

Härligt!!!!
Jätte stort ´grattis!! Det ser ju kanon ut. Vad fort det gick …känns som det var härom veckan du skrev och var så frustrerad.
Nu är det bara på´t! KUL, KUL!!
Lycka till med den nya verkstan! Allt ser riktigt fint ut. har läst din blogg. Kul!!!

Grattis från mig me.. förstår att du är glad.
Visst är det kul!! Grattis:)

Grattis, det ser jättefint ut, kommer säkert att bli kanon, ingent ont utan…..

Grattis, det ser jättefint ut, kommer säkert att bli kanon, inget ont utan…..

Grattis grattis, vad otroligt fint det blir och golvbrunnen ska vi inte tala om. Inte bara praktiskt utan snygg också :o)

Oj vad fint det blev!!!
shit vad fint!!! Grattis! Den som väntar på ngt gott….

Bruzapetra: Hur stor är din verkstad i kvm? Den ser superfin ut, är impad över bänkar o speciallösningar för drejskiva- känns genomtänkt.

Tack igen!
Verkstan är på ca 25 kvm, butiken på 15 och ugns o glasyrrummet på 25kvm. Det är kompakt i verkstan men känns ändå rymligt och med mycket arbetsyta nu. Den stora lösa arbetsbänken, stadig som få, snickrade snickaren glatt ihop av bara farten. Verkligen inget som ingick, snacka om service- minded. Men så har jag oxå fjäskat för honom med fika, hemlagad sylt och lite keramik ;D Jag har försökt att tänka verkstan i delar, var ska jag dreja, glasera, kavla osv.