Nu har jag för första gången bytt elementen i min toppmatade 200-liters ugn från Rodhe. Det gick väldigt smidigt och jag har gjort en liten guide som kanske kan inspirera den som eventuellt tvekar att prova själv. För alla erfarna här på forumet är detta förstås vardagsmat, men kanske kan guiden bidra till att tydliggöra och visa att det inte behöver vara så komplicerat. Lycka till!
…………………………………………….
Edit: Kommentar från Ulla:
/ Om du har problem att se bilden när du klickar på den så finns det i kommentar #12 en pdf-fil som är nedladdningsbar. Lycka till med elementbytet! Hälsningar Ulla./
För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...
Kom igång på några minuter. Gratis förstås!
#0 AnnaLow,
Vilket bra initiativ! Det är något som verkligen behövs, för det är många som frågat efter hur man gör.
En fråga bara - När jag klickar på bilden för att förstora upp den så fladdrar den och är svår att se. Är det två bilder som det på något sätt blivit fel med? Har alla samma problem eller är det bara jag?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Hej #5 och #6 jag hade samma problem. Jag högerklickade på bilden och valde skriv ut, då kan ni se den innan utskrift… =)
Vilken tur jag har! Ska precis till att byta ugnens element och här kom bruksanvisningen serverad på silverfat. Man tackar!
Men jag kan inte skriva ut den? Flimmret kvarstår… jag får inte heller till det med hyperlänken… Kan någon hjälpa mig?
Tackar på förhand!
Och plötsligt blev det 16 bilder…! Tidigare kunde jag bara se de 8 första, av någon anledning…
Det gjorde susen! Tack!
#5: samma problem här :/