Annons:
Etikettkeramikugnar
Läst 532 ggr
Anjo-69
4/28/20, 12:58 PM

Keramikugn

Hej, vänder mig till yrkeskunniga ang keramikugn. Jag får chansen att köpa en beg. keramikugn, men har läst av Bosse att just denna är lite seg i slutskedet, och behöver uppgraderas. Den kommer att användas enbart till stengodslera. Så här står det: Ugnen har använts mestadels till skröj, och en del lergods. Den har även stått oanvänd i några år. Elementen har aldrig bytts ut vad jag vet. Märke: scandia ovnen Tillverkad: 1992 Storlek: 100 liter Amp: 16 A Volt: 380 v Kw: 7 Så, vad vänder jag mig, hitta den typen av uppgradering, gör en eletriker det, el är det något man köper själv/dosa? Vad kostar det, ungefär. Automatik, köpes på Cebex eller? Jättetacksam för hjälp, då jag är "flång ny" men väldigt intresserad. Tack på förhand Anya. Det går att nå mig på mobil 0705375739 eller på FB Anya Hellström. Mail är anyaasplund@hotmail.com Från annonsen : Automatik ingår inte, se bild på uttaget vad som passar till. Jag har använt en automatik från Cebex. Obs: en länk från ett inlägg på keramik i fokus ang liknande ugn.. https://keramik.ifokus.se/discussions/5d0fe0cdce12c452bf000916-scandia-ovnen-kopa-ugn

  • Redigerat 9/10/20, 4:35 PM av Ulla
Annons:
Upp till toppen
Annons: