Keramik iFokus

Keramik

Läst 315 ggr
NenneAhl
4

Saknar appen

Måste säga att jag saknar appen. Använder iFokus till 100% på mobilen. Vist hade appen några begränsningar men för att följa flödet och läsa, skriva så var den väldigt enkel och bra. Nu tycker jag det hoppar hit o dit när jag läser o rullar. Vet inte varför det här nya formatet måste utesluta appen? Tycker den borde vara kvar. Hälsning Lennart

• Redigerat 2020-09-08 23:25 av Ulla
[Elelli]
3

Jag håller med dig. 👍

Niklas
2

Det är inte nya formatet i sig som gör att appen inte längre fungerar. Det är att appen var byggd mot ett gränssnitt i gamla iFokus-plattformen. Den slutade helt enkelt fungera.

I och med att nya plattformen ger användare mycket mer möjligheter i mobiltelefoner tror vi att vi inte behöver ha separata appar dessutom. Det kräver en hel del arbete att underhålla plattformen ändå.

Ge det lite tid så tror jag att du kommer att uppleva det mindre hoppigt. Det är först nu vi har chans att testa den på miljoner användare och få synpunkter.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

ler
2

När jag provar att komma ner till dom olika sajterna så kommer nya inlägg efter det jag sett på så det är ett stort arbeta att hitta fram. Vad är egentligen fördelen med denna nya plattform? Jag ser inga nya funktioner bara mera oöverskådligt. Jag tvivlar på att jag har lust till detta. Trist men livet är för kort till att allt hela tiden skall göras om, speciellt trist när det nu funkade så fint som det gjorde. Men det finns väl andra som kan ta min plats.

NenneAhl
2

#3 hoppas verkligen att du inte ger upp ler, då du har så mycket kunskap att förmedla här.
Det är ju helt nytt så får väl ge det lite tid.
Men såklart någon stans måste man dra gränsen.

Allinagain
2

Håller med dig Nenne..
Ni är ju några som är fantastiskt kunniga
Vars input är ovärderliga för oss vetgiriga
Nybörjare/amatörer..

Ulla
1

Nej Ler, du får inte ge upp ännu. Jag tyckte som du i början, men har redan vant mig vid det nya. Det mesta finns faktiskt på ungefär samma ställe som förut och man hittar snart hur det funkar. Däremot så finns det många barnsjuksomar och buggar som måste åtgärdas innan allt funkar som det ska igen. Men som Niklas skrev så är det ju först nu som det nya kan testas ordentligt.
Det som är bra är att man är lyhörda och försöker ändra på det som upplevs som krångligt eller opraktiskt. Bara under dagen har mycket förbättrats/åtgärdats efter att användare påtalat problemen.

Listan på dina favoriter hittar du till höger som förut. Där kan du också söka efter olika sajter.
Övriga sajter kan du hitta på olika sätt. Ett är att klicka på iFokussymbolen uppe till vänster i länkraden. På iFokus startsida hittar du sedan till sajtlistan.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
0

#0: Det är många som upplever samma sak just nu. Ge det litet tid så tror jag att det stabiliserar sig. Appen kunde inte vara kvar eftersom den byggde på den gamla plattformen. När det gamla avvecklades så försvann också appen.

_
_

Bo§e
0

#7: Ja, vi människor har ju en tendens att vänja oss, och att lära nytt…..Hjärnan är ju funtad så att den gärna vill få ordning på saker och ting, alldeles av sig själv… :-) Det handlar som vanligt om att ha litet tålamod….

Men jag saknar två saker: Dels en formateringsruta (där man kan välja fetstil, kursiverat osv), och dessutom vore det trevligt att ha tillgång till emojjisar…..

Saknar jag dessa funktioner pga att jag jobbar i Windows, och i så fall varför….?

Och så undrar jag varför första stycket blev i fetstil utan att jag valt det….?

"Don't Panic" (Douglas Adams)

• Redigerat 2020-09-08 13:05 av Bo§e
Ulla
1

Du verkar redan ha lärt dig hur man gör fetstil i alla fall. Själv kan jag bara göra texten kursiv 😄

Jag läste någonstans att man hittar emojjisarna i Windows genom att trycka på windowstangenten plus punkt. Vet inte om det funkar eftersom jag har Mac-dator.

På Mac kan man hitta emojis under Redigera, Emojis och symboler.

På mobiler och plattor finns det ofta på tangentbordet.

_
_

• Redigerat 2020-09-08 13:21 av Ulla
Bo§e
0

Nu vet jag varför stycket blev i fetstil…..det berodde på att första tecknet var

…men, +. gav mig inga emojisar……

"Don't Panic" (Douglas Adams)

• Redigerat 2020-09-08 13:38 av Bo§e
Ulla
0

Om du vill skriva fetstil skriver du två asterisker ** där du vill att fetstilen ska börja. När du vill att det fetstilta avsnittet ska sluta skriver du två asterisker igen. När du publicerar inlägget kommer den asterisk-omgivna texten att konverteras till fetstil.

Kursiv stil fungerar likadant, men du skriver en asterisk * där det ska börja och en till där det ska sluta.

#Starta stora rubriker med en ”brädhög” och ett mellanslag ##Använd två brädhögar för en mindre rubrik Fler brädhögar ger mindre rubrik

_
_

• Redigerat 2020-09-08 14:17 av Niklas
  • Redigerat 2020-09-10 23:17 av Ulla
ler
0

Oj vad struligt det där verkar i mitt lilla huvud. Får nog nöja mig med att vanlig skrift. Och hoppas att det går att förstå. Så man får väl anstränga sig vad som skrivs.

Ulla
0

#12: För det mesta skriver man ändå bara på, det blir bra ändå. Det jag brukar ha mest användning för är fet stil och kursiv stil och det är faktiskt lättare att få till nu.

_
_