Säljer keramikugnar
Keramikugnar säljes
1 st Bornö ugn 200 liter – 1983, 1 st Skuttugn 120 liter – 2005, båda ugnarna för stengods. Sättmaterial medföljer. Ugnarna är kopplade till samma styrenhet och säljs tillsammans. Ugnarna har varit uppkopplade till 25 ampere, vikt ca 500 kg respektive ca150 kg.
Köparen står för hämtning, flytt och transport, finns i Hälsingland strax utanför Hudiksvall.
Bud från 10 000 kr.
Frågor mailas till janca58@msn.com
- Redigerat 2020-10-01 22:54 av noan12
Är skutt-ugnen välanvänd? Hur är elementen?
#1: Hej tack för frågan. Vad jag vet är att den endast körts med lågbränt gods. Jag ska fråga min vän som är säljare när elementen byttes. Ber att få återkomma. // Annica
#1: Hej igen Skuttugnen är endast använd till skröj och dekorationsbränning, elementen behöver enligt säljaren inte bytas på nåt/några år ännu, men är inte nya. För övrigt allt i bra skick. // Annica
Jag kan tänka mej att många vill ha den runda ugnen enbart, den stora är ju så tung och gammal.
#4: Ja den lilla ugnen är i bra skick, mycket välhållen, något kondensrost utvändigt, vilket är vanligt och inte påverkar funktionen. Det kan man se på många nyare ugnar. Men som det är nu säljs ugnarna tillsammans.