Keramik iFokus

Keramik

Läst 1257 ggr
avesta
3

Keramikmaterial säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Fältspat, kaolin, kvarts, krita, chamotte, gjutlera, lergods- o stengodsglasyrer, pelare, trefötter, lerpulver, kavalett, kavlar, torr lera i oöppnade paket.
Ingen drejskiva men en äldre CF ugn utan termostat.
Finns i Skåne.

Eva Sigge
0

#0: Var i Skåne?

avesta
0

Bjärred

Eva Sigge
0

#2: Vad kostar det, kan man köpa vissa delar ?

avesta
0

Ja, vad är du intresserad av att köpa. Jag kan fota och ge prisuppgift.

Ulla
1

Hej båda. Ni har väl sett att här finns en meddelandefunktion där ni kan skicka privata meddelande till varandra? Kan vara bra om man vill göra upp om hämtning eller ge en mejladress eller liknande. Det är ju inte allt man vill att andra ska se.☺️

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

avesta
0

#5: Tack för info🙏 Det verkar bra men jag kan inte hitta den. Hjälp. 🤔Är inte så duktig med plattan.

Ulla
2

He he. Det är nog inte du som är dålig på plattan. Som alltid när man kommer till ett nytt ställe så tar det ett tag innan man lär sig hitta rätt.

Nu har jag ingen platta här men jag ska försöka förklara i alla fall. En iFokussida har tre delar:

• En spalt på vänster sida där du hittar länkar till alla inlägg som skrivits på sajten.
  • En mittendel där du läser och skriver i den aktuella tråden
  • En spalt till höger där du hittar allt som rör dig själv

På datorn ser man alla tre spalterna samtidigt, medan man på mobilen ser en i taget. För att nå listan med inlägg på mobilen klickar du på de tre små strecken högst upp till vänster (eller sveper med fingret från vänster till höger). För att nå dina personliga inställningar klickar du på din Avatar som du hittar högst upp till höger (eller sveper med fingret från höger till vänster).
Hur det ser ut på en platta beror nog på hur stor skärmen är, hur mycket som ryms på den.

Nå, när du kommit till högermenyn så hittar du dina meddelanden där, under ditt användarnamn.

För att skriva ett meddelande till en viss person så når du honom/henne genom att klicka på användarnamnet.

Krånglade jag till det? Lycka till i alla fall!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

• Redigerat 2020-10-22 10:21 av Ulla
Malenalu
0

#0: Hej Avesta! Jag har precis bestämt mig för att blanda ett par egna glasyrer (hittills bara använt köpe-) och behöver "ingredienser" såsom kvarts, Na-fältspat, krita, kaolin och några oxider. Har du detta att sälja och i så fall till vilket pris? Jag är ev intresserad av verktyg också. Jag bor utanför Lund och kan lätt komma och kolla på det du säljer om det passar dig ;) .

avesta
0

Just nu har jag kalifältspat, kaolin, lite oxider, lite verktyg mm. Så många fina färdigblandade lergodsglasyrer. Du får gärna komma och titta. Slå en signal bara och säg när. Tel. 0708 808 907

Drejverkstaden
0

#0: Hej
Försökte skicka privat meddelande men tror inte du sett det :)
Jag är mycket intresserad av nästan alla beskickningsverktyg liksom kavaletten. Bor dock i Stockholm så kommer behöva anordna med frakt om det är ok?
Men skulle gärna ringa och prata med dig. Har skickat mitt nummer i privata meddelandekorgen
Med vänlig hälsning,
Linn

avesta
0

#7: Hej Ulla! Tack för ditt fina svar. 🙏🏼💕Jag börjar så smått hitta nu.Det var stor skillnad när jag gick in på datorn som du sa. Det nya utseendet på er sida är mycket trevligt.
Ha det gott!
Hjärtliga hälsningar
Eva-Lena

sofiebrg
0

Hej Avesta!
Jag är intresserad av en del grejer om de finns kvar. Skickade dig ett privat meddelande för ett par veckor sedan ang det. Kan jag komma förbi Bjärred och titta?

Mvh,
Sofie