Keramik iFokus

Keramik

Etiketterverkstadorganisationsmodell
Läst 265 ggr
Paraplyateljen
0

Verkstad organisationsmodell?

Hej!
Funderar på hur ett upplägg skulle se ut. Ideel förening, ekonomisk förening, enskild firma ab. ?Tänker mig iaf att verkstaden skulle ha ett antal fasta medlemmar, så skulle man ha workshops efter intresse och så en del som skulle vara lite mer öppen. Inte fel att göra pengar för täckande av drift, plusinvesteringsr men huvudsyftet är tiden.
Tacksam för inputs!!

Ulla
1

Hej! Jag har väntat på att någon annan ska svara på frågan eftersom jag inte tror att vi i Akalla by är riktigt representativa för hur det ser ut runtom.

Valet för oss stod mellan ekonomisk förening och aktiebolag. Att vi valde aktiebolagsformen berodde på flera saker. Bl a så kan man inte vara färre än tre i en ekonomisk förening och det kan ställa till det om någon väljer att kliva av. Så var det någon som sa att många privata lokaluthyrare kunde vara negativa till föreningar. Vid den tidpunkten var vi inte helt säkra på att vi skulle få stanna kvar i vår trevliga verkstad. Det fanns fler anledningar till vårt val av organisationsmodell men de rörde oss personligen.

Hoppas att du får svar från några fler som kanske valt en annan lösning.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

• Redigerat 2021-01-03 13:52 av Ulla
Paraplyateljen
0

#1: tack för den inputen. Nä, har inte fått några andra dock.

Ulla
0

#0: Har du tänkt dig att det ska vara ditt levebröd, eller ett sätt att kunna hålla på med ditt stora intresse?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Paraplyateljen
0

#3: hej!

Jag är konstnär till yrket och jobbar som lärarei konstnärliga ämnen, på institutioner o i egen regi. Keramiken skulle vara en del av mitt konstnärsskap alltså yrkesmässigt. Men lokalen skulle ev vara fristående d självgående del då flera skulle kunna jobba där.