Peking
Den 2 januari åker jag till Peking på en vecka. Jag undrar om någon vet keramikställen att besöka, gärna skolor eller verkstäder men även gallerier osv. Man kan ju inte släppa keramiken fast man är på semester eller hur?
nej, inte kan man slappa keramiken for att man ar pa semester.sitter just nu i venezuela solen skiner och jag kollar pa……….just det keramik.ifokus
har med mig anteckningsblocket for ideer i keramik
keramiken ar som knark, men det ar en harlig rusch…hehe
lycka till i peking!
Mmmmmmmmmmmm så härligt ni har det!
Pluppen! Kan du inte lägga in någt foto på venezuelansk lera för att muntra upp vi som sitter hemma i mörkret och matar talgoxar?

22 jan åker jag med familjen till Thailand. Vi har varit där förr, ska verkligen bli skönt. Jag har faktiskt fått en del bra ideer där i keramiken…
Vad lyxiga ni är! Hoppas att ni får det riktigt bra på semestern.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Vilka härliga ställen ni ska till hoppas ni får det riktigt gott.
Venezuela skojjar du!? Jag känner ingen som varit dår är det fint?

vi funderar på en resa till Linköping…
Här har du resetips om Linköping
Domkyrka, slottet, parker, toget, familjebad och göta kanal.
trevlig resa 
Har du några tips om Säffle Rozzy?
asg ! 
sorry inga foton just nu det far bli nar jag kommer hem
vi ar pa en liten o utanfor venezuela som heter isla margarita. tja det ar jattefint med palmer, stranden drinkar osv….. vi ska fira julen har och bada med delfiner pa julafton. det ar i en pool men jag ar lite nervos iallafall.
det ar daligt med keramik har, bara typ superbasala grejer. vi far se om jag hittar nagat roligare nar vi ska in till parlamar och shoppa nagon dag framover.
saffle ar jattefint! dar bor mamma. en kopp kaffe i saffle ar val aldrig fel!
Nu hamnar vi ju på ett litet sidospår från Peking men att simma med delfiner är ju en av mina största drömmar!
Jag sällar mig till de avundsjukas sida! *ler
Ok, Peking. Det som jag hittade när jag var där var inne i Förbjudna Staden. Utställningen med keramik från alla möjliga dynastier. Något jag la märke till var att vissa skålar hade märken i botten från en trefot, de verkar ha glasyrbrännt skålarna i varann…
Jag har hittat några interessanta namn på kinesiska keramiker som jag ska googla ikväll, det är keramiker som frigjort sig från den traditionella skolan och gör mer contemporary art.
Jag har också hittat galleriområdet i Peking och har fått en kontakt som ska visa mig verkstäder.
Om jag hittar något interessant ska jag berätta när jag kommer hem.