Pricklera 9c
Skulle köpa min vanliga lavalera 9c (stengods) men den verkar inte finnas längre…? Varför mig att jag brukar köpa dem på Seemans…?
Någon som vet nåt om det och kan tipsa om en motsvarande pricklera..?
"Att skapa är mitt sätt att leva"
Du kan köpa basalt från tex. Cebex och knåda in så mycket du behöver så får du prickar.
#1: tack för svar! Såg något om det i tidigare inlägg. Brukar växla mellan olika lavaleror men nu verkar det inte gå att få tag på 9c..? Har du nån aning om varför..?
Vad säger Seeman…?
Är den bara tillfälligt slut, eller har den utgått…?
(Den kanske inte är så långt borta…)
"Don't Panic" (Douglas Adams)
#3: det är nya ägare där tydligen.. Nu har de en pricklera som heter 11sf…? Har aldrig hört talas om den..
#1: Ja, men "köpebasalten" är av en finare kornstorlek, så man får räkna med en annan prickstruktur (när man hittat en lämplig mängd).
"Don't Panic" (Douglas Adams)
#5: typiskt… Hade behövt en liknande "prickning" som 9c… Har gjort tallrikar till kund av den och nu fått beställning på assietter av samma kund så de behöver ju likna varandra…🙈
#7: Är det länge sedan du köpte 9C den kan ju ha bytt namn. Om du pratar med Seemann så fråga efter Monika, hon har varit där länge och bör veta.
Du kan ju fråga hos Bo Ehrlander, 9C är det inte Ströjers beteckning på Witgerts nummer 11 med spots
#8: ja det är ett tag sedan men inte jättelänge sen… Pratade med dem igår och förklarande problemet.. tänker att de borde sagt ifall det var samma lera som bara bytt namn..?
#11: För mig är det viktiga att få en pricklera som är så lik 9c som möjligt eftersom jag gjort tallrikar till en kund som nu också vill ha assietter. Då måste de se lika ut med tennglasyr…
Tack ändå för svar och bild!