Keramik iFokus

Keramik

Etikettkeramik-bränning
Läst 271 ggr
Lerkakan
0

ortonkäglor

Hej,

Jag undrar om det är någon som vet om det går att köpa ortonkäglor i flerpack någonstans i Sverige, eller för den delen utomlands men med smidig och inte alltför dyr fraktkostnad? Det behöver inte vara sorten som kan stå själva.

Mvh Karin

Bo§e
0

Skulle tro att alla svenska leverantörer av keramikmaterial säljer Ortonkäglor….
Här, t.ex.
https://www.cebex.se/advanced_search_result.php?keywords=orton

"Don't Panic" (Douglas Adams)

L.A.E
0

Vi köper här ifrån ex antal kartonger
Scarva.com

• Redigerat 2022-11-20 12:58 av L.A.E
Ulla
0

Här är en sida med länkar där du hittar de största svenska keramikleverantörerna och några till. Bl a Scarva. https://keramik.ifokus.se/discussion/1482658/lanksamling

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Keramik iFokus - för alla oss som gillar keramik! Här träffas både erfarna keramiker och nybörjare för att byta erfarenheter och kunskaper. Välkommen du med!
  • Redigerat 2022-11-20 13:23 av Ulla
Bo§e
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3: Hmm, ja kanske regelvidrigt av mig att lägga ut en enskild länk…ber om ursäkt..!
Ortonkäglor finns ju som sagt nästan överallt…
Tack för länksamlingen.
🙂

ler
1

Kolla i Tyskland det är mycket billigare

Lerkakan
1

Tack för era svar. Jag kanske var lite otydlig i min fråga, jag är alltså ute efter ortonkäglor i kartong, flerpack. Cebex ser ju ut att ha styckvisa men det är inte riktigt det jag är ute efter. Har sökt på nätet men tycker faktiskt inte alls att det är lätt att hitta käglor hos de svenska återförsäljarna, kanske är det så att man får ringa runt och fråga (keramikvärlden är ju lite "hemlig", haha!).
Tittade på Scarva och de har det jag sökte, frakten var dock rätt dyr så kollar runt lite till innan jag beställer …

Tack för er tid!

//Karin

Bo§e
0

Ortonkäglor finns alltid i 25 eller 50-pack, och det påverkar också priset.
Det är inte säkert att detta syns i webshoparna, så du får ringa runt…

• Redigerat 2022-11-20 16:59 av Bo§e
Lerkakan
0

Aha, det visste jag inte! Imorgon blir det att ringa runt och höra mig för! Har för ett tag sedan köpt egen ugn efter att ha bränt på skola, så det är mycket som behöver lösas i början för att få koll på just min ugn i kombination med de glasyrer jag vill använda. Tack :)

nyburgaren
0

Undrar om ortonkäglor innehåller bly för dom lägre temperaturerna? Har en del liggandes i påsar i verkstaden!

Bo§e
0

#9: Bra fråga.. Har aldrig sett någon analys…!

Käglor kanske räknas som "saker" och inte som "kemisk produkt", och kan därför flyga under radarn, tills någon reder ut begreppen…?

grostorp
0

#7: Jag har skrivit till Cebex för cirka en månad sedan och frågat vad en kartong med 25 käglor kostar och fick svaret att det var detsamma som 25 gånger styckepriset. Rätt eller fel men det var det svar jag fick.

bjorn.lindberg
0

#11: Köp lådorna på Scarva istället, det blir lite väl dyrt om du skall betala styckpris.

Kärret
1

#0: jag köpte 25 pack från keramikkraft Tyskland. Trots frakt blev det mycket billigare än att köpa här i Sverige.