Denna frågan har diskuterats på forumet förut, tror du kan hitta gamla trådar med lite google. Tror kontentan är att deras ugnar är helt OK men om du vill ha en "bättre" ugn är det Rohde eller Nabertherm som gäller. Vill minnas att Uterms ugnen är lite billigare, i alla fall om du väljer en utan möjlighet att reducera. I fall du är ute efter en kombi ugn (i.e. en man kan reducera med) så kan det vara bra att läsa gamla trådar på forumet, det är inte helt utan förbehåll.
Jag har bara erfarenhet av Uterms tidiga ugnar från 80-talet. Då rörde det sig om rena kopior av Ruben Linds ugnar, som i sig inte var så lyckade förebilder….
Men jag vet att det har skett en utveckling och förändring sedan dess, som jag dock inte har så stor koll på….
Vore bra om någon ägare av en "nutida" Uterm-ugn kunde dela med sig av sina erfarenheter…
"Don't Panic" (Douglas Adams)

#0: Min erfarenhet av Utermugn är helt ok. Jag använde min i 30 år men nu när jag bytt till Rohde så ångrar jag att jag inte bytt tidigare…!
Kvaliteten var ok men flera opraktiska detaljer, t ex väldigt knöligt att öppna bakstycket på ugnen.
Gissar dock att ugnarna är bättre nu.