Keramik iFokus

Keramik

Etikettutrustning
Läst 156 ggr
Rerum
0

Keramikugn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som vet om detta är en Keramikugn !

ler
0

Den ser konstig ut, är det el eller gas?

Rerum
0

Det är en person i en Facebook grupp som frågar. Det är el. Hon har fått den av en gubbe som städat ut en lada

Rerum
0

Mer bilder

Rerum
0

Bild

Bo§e
0

Jag tror att det är härdugn för stål, av äldre modell
Om man kopplar in en styrutrustning, kan den gå att bränna lergods i, men sådana ugnar brukar sällan/aldrig klara stengodstemperatur.

"Don't Panic" (Douglas Adams)

• Redigerat 2023-11-20 17:26 av Bo§e
ler
0

Frågan är om det inte är att betrakta som skrot

Rerum
0

#6: Jo det påtalade vi i gruppen men det svaret kunde hon inte acceptera. Hon blev arg och gick ur gruppen

Bo§e
0

#6: Jo, det är tveksamt om den är värd att satsa på….

Rerum
0

#5: ja det tänkte jag också att det kunde vara

Bo§e
0

Billigaste sättet att göra "någonting" med den, vore troligen att ta bort all el, och göra en rakuugn av den.
Kräver en gasolbrännare, plus en del jobb…

Att "fräscha upp" elen och montera en styrutrustning känns i dyraste laget, med tanke på vad man får……

• Redigerat 2023-11-20 18:08 av Bo§e
ijonsson
0

#7: Då uppfattade vi hennes reaktion olika. Jag uppfattade att hon blev besviken över alla pekpinnar och tillrättavisningar hon fick från alla ”experter” i stället för svar på frågan som hon ställde.

ler
0

Ja det är ju trist om någon blir besviken! Men frågar man och får ett svar så är det väl bra. Nu vet jag ju inte vad som blev sagt men jag tycker att det ser väldigt trist ut med den ugnen och skulle själv inte ha energi till att göra något som helst med den.