Rolig sida
Vill bara skriva att jag tycker det är så roligt med denna sida. Man lär sig nya saker och får inspiration. Jag får ung samma känsla som när jag gick utbildning på formakademin (för yrkesverksamma keramiker) för ung 10 år sen
Jag kollar nästan varje dag och det är verkligen roligt!
Jag håller verkligen med dig Lena. Jag försöker vara hit varje kväll och oftast blir det väldigt sent. Det är lite synd för många gånger orkar jag bara läsa och inte tycka så mycket själv.
Men jag tycker också att jag lärt mig så otroligt mycket här om allt möjligt runt "mitt nya yrke" som keramiker.
Tack alla ni som delar med er av ert kunnande till oss andra.
hälsar Åse

Jag håller till fullo med er , jag har kommit på att jag kan inte gå förbi datorn utan att kolla om det har kommit in något nytt. Nu ska jag ut och hålla min sista silver clay kurs för sommaren sedan har jag semester ( I allafall så försöker jag att intala mig det)
Ja, visst är det kul att det är så många som delar med sig av sin kunskap. Och nu är antalet medlemmar är snart uppe i 200 så den samlade kunskapen i forumet växer stadigt.
På tal om att dela med sig. Jag och tre kompisar från verkstaden har under ett par dagar varit på studiebesök hos några keramiker uppe i Värmland, Anders Fredholm, Ulla Nilsson och Steven Jones. Alla tre delade glatt med sig av sina kunskaper. Ulla visade sitt hämringsverktyg och demonstrerade hur man använder det. Steven uppmanade oss att ställa frågor och sa att han gärna berättar sina "hemligheter", vilket han också gjorde. Allt från arbetsmetoder till glasyrrecept. Vi fick också gärna ta bilder (Jo, jag frågade först :)
Jag är så otroligt imponerad av alla tre. Öppna och trevliga och personliga.
Det kommer litet text och bilder senare när Lr och jag har hunnit sammanställa resultatet. Nu ska jag ut till landet och där har vi fel på telefonledningarna har jag hört.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_