Eldfast tegel.
Jag har planer på att bygga en större vedugn framöver och försöker få tag på stenar till den. Är det nån som har några liggandes som ni vill bli av med så är jag intresserad( inte alltför långt ifrån Göteborg).
Finns det nåt bra ställe i Sverige att köpa nya stenar ifrån? Har googlat runt lite men utbudet verkar inte vara stort.
Är det nån som har andra tips på var jag kan leta så är jag tacksam( Gäller både nya och begagnade).
Jag har varit pensionär ett tag nu, och har kanske inte full koll på utvecklingen, men förr var Industri-Eldfast i Mölndal ( 031 679380 ) en källa till ugnstegel av olika slag.
Ett annat företag som kan vara värt att kontakta, är Electro-Heat ( 0317643630 ), Göteborg
Kan inte lova något, men du kan ju prova att kontakta dem….
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Jag kollade runt i Sverige och Europa när jag handlade sten, det blev rätt dyrt. Slutade med att jag handlade från Henan Lite i Kina. Ettor SK 36, kostade 41 kronor stycket inklusive allt, frakt, moms, tullavgifter, osv.
- Redigerat 2024-07-05 22:11 av bjorn.lindberg
#1: Tack, ska kolla med dem. 🙂👍
#2: Beställa från Kina känns inte helt hundra för mig, men hittar jag inget bättre alternativ så kanske jag får kolla in det… Tack för tipset.
#3: Det var ju bra pris!
Har du beställt därifrån? Frågan är ju vad frakten för en helpall är ?
Det får jag nog kolla in lite mer i detalj. Tack!
#6: 943 euro, du ser det om du lägger en pall i varukorgen och försöker betala. Tycker det låter väl dyrt. Kan va att du kan lösa det billigare om du beställer mycket och ringer dem för att ordna frakt.
Köper ibland från ett företag i Karlstad inte det billigaste
kamintillbehör.se
Oj ser att Jm 26 har ökat till 70 kr st
- Redigerat 2024-07-09 09:31 av L.A.E
#6 Nej jag har inte köpt något där, kollade bara snabbt på nätet och det finns ju hur mycket som helst. Sök på andra språk än svenska