Keramik iFokus

Keramik

Etikettförsäljning
Läst 225 ggr
FionaE
1

Prissättning…?

Jag tycker det är sååå svårt att ta betalt, eller rättare sagt att sätta ett rimligt pris på mina grejer. Eftersom jag är nybörjare är ingenting perfekt, men många hör ändå av sig och vill köpa sådant jag gjort. Hur gör ni andra - tar betalt efter mängd lera? Efter nedlagd tid…? (ooops, då blir det dyrt hos mig😂😂)
Jag vill ju inte bidra till att dumpa priserna på genuint hantverk, men det känns lite dumt att ta lika mycket betalt som duktiga lermakare… hur ska jag tänka?

ler
0

Lera, material till glasyr och ström till bränningarna och så klart att du ska ha lite betalt för tiden, men klart att om det tar 10 timmar att göra en kopp så ger det sig själv att du inte kommer att sälja så många, men håll dig i närheten av vad det normalt kostar. Det finns så många som håller på liksom dig så se på vad de tar för deras keramik

FionaE
0

#1: Tack för input, joo jag har tittat runt lite på vad andra tar. Kanske får vara nöjd om jag inte går back på material och el bara i nuläget, tiden får jag jobba på…😉😅

ler
0

Ja hoppas att du har det kul när du håller på med leran. Det måste vara det som är drivkraften

FionaE
1

#3: Kul räcker inte… jag är helt exalterad och förälskad i hela processen! Njutningen i skapandet, i försöken att förfina och utveckla former och tekniker, att få känna leran i händerna och att vara i nuet - det är några av alla mina drivkrafter. Och det har gjort mig beroende!
Att mina föremål sedan kan glädja andra, gör mig extra glad! Men jag skulle aldrig hålla på med detta för att tjäna pengar - det gör jag enklare på annat håll😅