Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1198 ggr
pyromanen
0

vinterbränning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittar inte tråden där jag för ett tag sedan frågade om bränning på vintern… men nu har jag i alla fal testat i praktiken!  Satte saltugnen igår i snöstorm och pulsade ut til ugnen i morse kl 6.00 genom nästan 3 dm snö he he.  Jag använde mig av j-aan´s råd och körde en kupevärmare i ugnen innan sättning, det andra rådet jag fick kunde jag dock inte göra  - att sitta inne i varma ugnen och sätta ugn.. för det är min för liten för, men det gick ganska bra.  Och att elda var väldigt trevligt idag…  egentligen bättre att tillbringa 12 timmar i ugnshuset en sån kort vinterdag än en fin sommardag där det är så mycket mer man vill ute…  Bifogar en liten bild.

Bruzapetra
0

Åh, vad härligt pyromanen!! Hoppas det blev riktigt bra!! Låter som du haft en härlig dag.

Elorion
0

ÅÅÅh vad mysigt! Jag saknar elden! Det är så vackert:) Hoppas du får några trevliga alster att plocka ur sen. Hur går det med avsvalningen förresten när det är kallgrader ute?

troll
0

Häääärligt! Hoppas att det blev bra. Har ni kallt? Jag skulle vara lite orolig för kontrasterna i temperatur (för ugnens skull), men det är kanske det man unviker med hjälp av kupévärmaren. Jag, som så mågna med mig, drömmer också om ved och salt - det är föööör häftigt.

Lycka till, Marie

Vanja-K
0

Jag är riktigt avundsjuk på dig  med bränningen och såååååååå mycket snö. Ibland skulle jag vilja flytta till Norrland bara för snön. Men , de har ju ingen snö heller. Luleå har haft en snöfattig jul-nyår. Mycket ovanligt!  Hoppas bränningen gick bra. Visa gärna bilder sedan.

rakuLotta
0

Jag drömmer oxå om ett eget uthus att rumstrera i …kanske rakubränna när det blåser som snålast…Visa gärna resultatet sedan pyromanenGlad

och snö…det kan vi väl bara drömma om här på västkusten(inte för att jag drömmer…är bekväm och tycker det är praktiskt utan…men barnen..) Det kom en decimeter i går natt och vi var ju tvungna att slänga oss i snön i går morse. Det blev snögubbe och snöborg  och snöbollskrig. Klockan två var det borttöat! Usch för slask och regn!!

pyromanen
0

3 dm snö och idag är det +grader….. njaa, kunde man var utan

susanne.k.wall
0

Så fint du har det pyro.