Keramik iFokus

Keramik

Läst 222 ggr
Petra Greven
0

Asea utsug

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej
Är det någon som kan tala om för mig hur många liter luft i minuten denna suger ut?
Tack tack
Ska ha den till ett glasyr skåp.
Petra

Bagossa
0

Det står inte på den men att dömma av varvtalet, motoreffekten och storleken duger den mer än väl till ett glasyrskåp.

Bo§e
0

Ja, antagligen är lufthastigheten hög, men volymen m³/min beror ju också på rörets diameter, som vi inte känner till…

Men, en snabb titt på din bild, signalerar att fläkten troligen kommer att fungera, åtminstone till ett mindre skåp…..

"Don't Panic" (Douglas Adams)

Petra Greven
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2: Ja Bosse för den fläkten som vent lillan satte in fungerade inte. Sen bytte han till en större men den funkar inte heller.
Jag ska kolla dimensionen på röret så återkommer jag.
Den s som inte funkar kan oxå bero på att han har satt rören som en karusell kanske 😂

Bo§e
0

#3: Ja, Litet tillspetsat kan man säga att smala rör, långa rör, och alla sorters krökar , hämmar effektiviteten.

Slutsats:
brett , kort och rakt som möjligt ger pluspoäng, och kan bli avgörande, särskilt om fläkten är marginell…

• Redigerat 2025-04-16 18:32 av Bo§e
ler
0

Den är voldsam, såg på en motsvarande med samma effekt och den klarade 1200 kubikmeter luft i timmen så jag tänker att du inte får något problem med den

Bo§e
0

Ja, det låter ju bra.
Fläkten CK200, som satt i våra större sprutskåp, gav 1087 m³/h, i jämförelse…

Petra Greven
0

#5: Menar du att asean blir bra?

Bo§e
0

Vad har det utgående röret för diameter…?

ler
0

#7 ja den blir bra

Petra Greven
0

#8: 150mm.

Bo§e
0

Den kommer säkert att fungera..
I synnerhet om rörsystemet görs så kort och så rakt som möjligt, och utan avsmalningar….