Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 1211 ggr
ildogvann
0

Påfyll?

Jeg har akkurat meldt meg på et enukes glasyrkurs på Kyrkeruds folkhögskola i november. Jeg gleder meg!

De har også skulpturkurs og andre spennende korte kurs i høst.

Så et tips til dere som kan og vil ha litt påfyll av ideer og kunnskap; titt inn på denne siden

http://www.kyrkerud.se/kurserikursen.html

pyromanen
0

Då syns vi till glasyrkursen! jag är också anmäld.

ildogvann
0

Så fint, Pyromanen! Da ses vi "i virkeligheten"!

Jeg var inne på din personlige side, og deler dine drømmer om å kunne leve av keramikk! Det hadde vært fint å jobbe med noe du "er" ikke noe du "gjør".

Så lenge får vi bruke den tida vi kan til keramikken. Og gå på kurs, da!

steinalder
0

Hei ildogvann og pyromanen,

vi var alle på glasurkurset - til stor glede for meg. Vi har plukket ut enkelte glasurer vi skal prøve. Akkurat nå går skrøjovnen med prøver av de tre leirene vi antagelig kommer til å bruke.

Det er AS 9 grunnoppskriften vi kommer til å bruke. På onsdag blander vi første glasurene.

pyromanen
0

Då vill jag se!

Jag tyckte också det var väldigt bra med glasyrkurs.  Fram för allt att lära sig metoderna.  Men det blir inte mer prover här just nu… formfördjupningkurs i veckan som var och gipsformskurs i veckan som kommer.. och en till julmarknad…  men sen någon gång.

Var roligt att träffas!  Nu när de bilder grupper i västra götaland och i Dalarna kanske vi ska bilda ett norsk-värmlänsk järngäng Glad

ildogvann
0

Velkommen til "Keramik i fokus" Steinalder!

Så spennende at du prøver ut AS 9 grunnoppskriftene fra glasyrkurset. Det tar nok litt tid før jeg får kjøpt inn ingrediensene. Gleder meg til å høre hvordan det går med utprøvingen deres. Kanskje dere tar noe foto som vi kan får se etterhvert?

For en super ide å danne en norsk-värmlandsk gjeng, Pyromanen! Det blir jeg gjerne med på! Jernjengen "FeO"Flört Denne ideen må vi spinne videre på! Kanskje flere som vil være med?

Sleipnir
0

Vad nostalgisk jag blir, jag började min keramiska bana på Kyrkerud, var inne och tittade på deras sida känner, inte igen ngn lärare men jag gick i början på 80-talet så dom är väl pensionerade allihop nu. Vet vi om dom kommer att ha kortkurser dr till våren?

pyromanen
0

Kul Sleipnir - en Kyrkerudare!  Det var en tvåveckors kurs i vedbränd keramik för Annie Lindgren på Kyrkerud för 2½ år sedan som för allvar satte fart på min pyromankarriär.  Just nu går jag Konstprojektlinjen.  Vet inte om det är kortkurser på våren, men kan fråga.

steinalder
0

Sommerkursene på Kyrkerud er nettopp annonsert. Lærer på keramikkursene er Karolina Eriksson.

Raku 12-18 juni, Glasyrkurs 23-27. juni, Saltbrenning 14-18. juli. Påmelding www.bildoform@kyrkerud.se.

Vanja-K
0

Lycka till med kursen. Det vore något för mig också. Glasyrkunskap. Vanja-K