Påfyll?
Jeg har akkurat meldt meg på et enukes glasyrkurs på Kyrkeruds folkhögskola i november. Jeg gleder meg!
De har også skulpturkurs og andre spennende korte kurs i høst.
Så et tips til dere som kan og vil ha litt påfyll av ideer og kunnskap; titt inn på denne siden
Då syns vi till glasyrkursen! jag är också anmäld.
Så fint, Pyromanen! Da ses vi "i virkeligheten"!
Jeg var inne på din personlige side, og deler dine drømmer om å kunne leve av keramikk! Det hadde vært fint å jobbe med noe du "er" ikke noe du "gjør".
Så lenge får vi bruke den tida vi kan til keramikken. Og gå på kurs, da!
Hei ildogvann og pyromanen,
vi var alle på glasurkurset - til stor glede for meg. Vi har plukket ut enkelte glasurer vi skal prøve. Akkurat nå går skrøjovnen med prøver av de tre leirene vi antagelig kommer til å bruke.
Det er AS 9 grunnoppskriften vi kommer til å bruke. På onsdag blander vi første glasurene.
Då vill jag se!
Jag tyckte också det var väldigt bra med glasyrkurs. Fram för allt att lära sig metoderna. Men det blir inte mer prover här just nu… formfördjupningkurs i veckan som var och gipsformskurs i veckan som kommer.. och en till julmarknad… men sen någon gång.
Var roligt att träffas! Nu när de bilder grupper i västra götaland och i Dalarna kanske vi ska bilda ett norsk-värmlänsk järngäng 
Velkommen til "Keramik i fokus" Steinalder!
Så spennende at du prøver ut AS 9 grunnoppskriftene fra glasyrkurset. Det tar nok litt tid før jeg får kjøpt inn ingrediensene. Gleder meg til å høre hvordan det går med utprøvingen deres. Kanskje dere tar noe foto som vi kan får se etterhvert?
For en super ide å danne en norsk-värmlandsk gjeng, Pyromanen! Det blir jeg gjerne med på! Jernjengen "FeO"
Denne ideen må vi spinne videre på! Kanskje flere som vil være med?

Vad nostalgisk jag blir, jag började min keramiska bana på Kyrkerud, var inne och tittade på deras sida känner, inte igen ngn lärare men jag gick i början på 80-talet så dom är väl pensionerade allihop nu. Vet vi om dom kommer att ha kortkurser dr till våren?
Kul Sleipnir - en Kyrkerudare! Det var en tvåveckors kurs i vedbränd keramik för Annie Lindgren på Kyrkerud för 2½ år sedan som för allvar satte fart på min pyromankarriär. Just nu går jag Konstprojektlinjen. Vet inte om det är kortkurser på våren, men kan fråga.
Sommerkursene på Kyrkerud er nettopp annonsert. Lærer på keramikkursene er Karolina Eriksson.
Raku 12-18 juni, Glasyrkurs 23-27. juni, Saltbrenning 14-18. juli. Påmelding www.bildoform@kyrkerud.se.
Lycka till med kursen. Det vore något för mig också. Glasyrkunskap. Vanja-K