Tråååkigt!
Usch, fy bubblan vad det är trist, har inte med keramik att göra men vädret.. har gått två promenader idag, tvingat mig att klafsa i lera (roligare att dreja..) tror att man blir lite piggare av att gå ut lite men fy vad tråkigt det är. Skojade med min man o sa att vi kanske skulle sätta potatis!!
Jag har knappt varit utanför dörren idag. Som tur var så bjöd en av grannarna på fika så jag kom ut en liten stund. Ingen promenad - har inte alls lika bra självdisciplin som du.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Håller med! Fruktansvärt trist väder! Jag har bara varit ute idag när jag åkte iväg och handlade. - Mat. Hur kul är det på en skala??? ;.)) + att jag nu (i alla fall för en stund sedan) står och glaserar - det är inte heller jättekul. Jag får alltid känslan av att jag förstör grejorna när jag glaserar. Det är slabbigt, plaskigt och söligt. Sen vet jag ju att det oftast ser bra ( iaf bättre) ut när det väl är bränt men ändå…

Tyckte faktiskt att det nästan var lite vårkänsla här idag!! Solen tittade fram och min Sofi (8år) stack ut utan vantar. Började röja ut julpyntet och fantiserar om en massa tulpanbuketter. Det börjar faktiskt bli lite ljusare på kvällarna. Var jag för klämkäck nu…
tråkigt???
bättre leva glatt på hal is
än att gå i lera och sörja!!
Lite kul uttryck bara.

Promenerade också imorse i blåst och regn och kyla var helt stelfrusen i skinnet och svettig under pannbandet. Inget vidare men det räcker ju att solen tittar fram några minuter så kommer orken och vårkänslorna. Heja solen!
Håller med er. Fy tusan vilket väder! Jag vill ha snö och kallt, så det knarrar under skorna när man går. Ingen ide med norrland . Det finns ingen snö där heller.
Åkte till ett konditori idag. Det kan man väl knappast kalla för att ha varit ute?
Man vill bara dra något gammalt över sig.

Var på julgransplundrings i hällande regn och snålbåst idag.
Har njutit i fulla drag av "skitvädret" efter att ha kommit hem efter en vecka i Peking. Där var det strålande sol varje dag och ca 5 grader varmt men…. Massor med bilar gör att luften är hemsk att andas, solen är skymd av en tjock smog och bilköerna efter lunchtid är förödande. Så allt är relativt….
Kom hem precis efter en wekeend i sthlm ..bott flott ätiti gott och sett riverdance..Det duggade lite i lördags men idag har det varit strålande sol från klarblå himmel..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vi har fått obeskrivbara mängder med snö inatt så här har vintern äntligen kommit!! Men det är mindre roligt att skotta! :/