Keramik iFokus

Keramik

Etikettmedlemmar
Läst 1639 ggr
A.M.L.
0

hemsnickrat...

Jag, (men egentligen mest min man) har knåpat ihop en hemsida ". Alldeles efter "min" smak, det går inte att googla efter den  ännu…men man kan hitta den som "brogren.info". Färdig är den inte heller…Tänkte bara i debatten om hemsidor visa hur det också kan bli…(Reservation för färgerna på "byta sida grejerna" och en del av fotona och en del av keramiken…). För övrigt vill jag ha nåt enkelt och tydligt. Åsikter?

A.M.L

poja
0

Jag upplevde den som ljus och glad. Lättnavigerad och enkel. När keramiken är så färgglad behövs inte mer färg på hemsidan. Fotona är kanonbra. Däremot kan du minska stlk på bilderna så får du plats med fler bilder på varje sida så blir det inte så många sidor att bläddra i. Ser framemot det slutliga resultatet.

minx
0

Vilka härliga grejjer du gör!!! ( jag älskar dom!!!) kommer man kunna köpa saker via hemsidan?

Jag tror jag hade föredragit numrering längst ner istället för nästa knappar. Så hittar man lätt åt den sidan där man såg ngt snyggt och slipper trycka nästa ett antal ggr.

EX)

Sida:

<<  1 2 3 4 5 6 >>

ijonsson
0

Fina grejer! Oskärpan i många av bilderna drar tyvärr ner helhetsintrycket…

kia1
0

Jättefina saker tycker jag med. Jag vet inte någonting om datorer och hemsidor men jag tyckte det tog lite låg tid att få fram bilderna ( det kanske beror på min dator vad vet jag).

Jag har en sån tur att min vännina har fixat en hemsida åt mig som hon oxå hela tiden håller uppdaterad,för det tycker jag är viktigas av allt, man vill att folk ska komma tillbaks och då kan det inte ligga saker kvar som är flera månader gammalt.

jag är jätte nöjd med det och tycker själv att den är överskådlig och bra.

www.folkare.com

cupcake
0

Du gör jätte fina saker. Jag gillar att din sida är enkel, det är lätt att hitta. Gillar nog också numrering av sidorna istället för knappar.

pyromanen
0

Håller med föregående om både att det är fina saker du gör (gillar särskild fågelfaten!!!(3 utropstecken))

Håller också med om att bilderna rullar upp något långsamt (och min dator är ny och ganska snabb) och att det vore bra med en liten siffermeny.

Håller med dig om att enkelt och tydligt är bäst.. tiden är förbi då det var heftigt att ha en sida med rörliga grejer som hoppar och dansar eller bokstaver i alla regnbågens färgar på kulört bakgrund.. om inte det är något som vinner på såna effekter förstås.. inte för effekternas egen skull.

minx
0

Jag har en helt annan fråga men angående dina fåglar…. måste man gröpa ur så små saker eller klarar de att brännas hela??
(Jag får snart min första lerklump på flera år och planerar att göra en småfågelarmé att hänga i ett träd i trädgården.)

A.M.L.
0

Hejsan, kul att få respons! Siffror istället för dom där skyltarna ska jag försöka få ordnat, och kanske mindre bilder också. Oskärpan är förstås inte bra, slarv från oss med att vilja få dit bilder utan att ha tillräckligt med urval…Tar det lång tid? ibland går det fort när jag ska titta och ibland långsamt, beror på "trafiken" eller? (samma här på keramiksajten). Visst kan man handla om man kontaktar mej, men jag har ingen jätteproduktion, det mesta finns bara en av.                  Dessutom har Vävra och jag innan jul provat om vi trivs att jobba ihop och eftersom det gick alldeles utmärkt, så ska jag till påskinvigning av hennes nya butik vara med "i ett hörn"…

A.M.L

A.M.L.
0

#7 Om du menar fåglarna som sitter på burkarna på hemsidan så är dom drejade som "ett ägg" och ihåliga. När dom är lädertorra sätter jag dit vingar och huvud och fäster dom på locket. För säkerhets skull gör jag ett litet hål undertill på locket upp till öppningen i botten på fågeln. Gick det att förstå den beskrivningen?

A.M.L

minx
0

ja tusen tack :) jag får nog helt enkelt dela mina gröpa ur och sen sätta ihop dom så slipper jag riskera ngt.
Glöm inte att berätta ner hemsidan är helt klar :)

stinalord
0

Jag tycker att sidan är enkel och lätt att hitta på. Fina saker också!

Det jag tycker kan göra den bättre är att man har kvar de tre huvudlänkarna (galleri, beställningsjobb och prova på) på alla undersidor, och kanske ditt namn eller något så att man vet vart man är och att man är kvar på din sida. Lättaste sättet är kanske att dela av sidan med "ramar". (www.webdesignskolan.se har lätt information om hur det funkar under länken "frames - ramar")

Det kan också göra under om man byter ut det klassiska länkutseendet som länkarna längst ner på gallerisidorna.

minx
0

Jag bara måste få tipsa om en underbar application om man vill visa upp sin keramik på ett snyggt sätt. (det är dessutom gratis att ladda ner :P)

http://www.airtightinteractive.com/photos/

Lite pill att installera det på sitt webbhotell är det dock :/ men när man fått igång det tror jag att man kommer ha glädje av det länge.

Enkelt och stilrent!

Bruzapetra
0

Fin sida! Tyckte allra bäst om fågelfaten:D Håller nog med om att bilderna var aningen stora, det blir mer lättöverskådligt om de minskas ner. Härligt annars!!

Minx, vilket supersnyggt fotoalbum du länkade till. Åh, vad jag önskar att jag kunde lägga ett sånt till min sida! Jag skulle behöva gå en data kurs eller hyra in nån för att få till det så där…

AnnaSii
0

Fina färggranna saker A.M.L, på min data tog det ganska lång tid att få upp bilderna. Håller med om att bilderna borde vara mindre så att fler syns samtidigt, de skulle kanske även göras lite mindre i filstorlek så att de går snabbare att ladda ned.

A.M.L.
0

Tack för alla tips och kommentarer! Nu är det läggdags gonatt och sovgott!

A.M.L